ایجاد اشتغال خانگی در روستاها

سید محمد رضا هاشمی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قم گفت:شهرداری قم باهمکاری دستگاه هابه برپایی بازارچه محصول های روستایی و صنایع دستی در ورودی هاو بوستان هااهتمام داشته باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛سید محمد رضا هاشمی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قم روز دوشنبه در جلسه کارگروه زنان و خانواده در استانداری قم گفت:باید از حضور و ظرفیت گردشگران در استان قم استفاده و محصول های روستایی در بازارچه ها عرضه شود.

وی ادامه داد: همچنین مصلی قدس قم به عنوان قرارگاه فرهنگی در حال حاضر میزبان بسیاری از زائران است که باید از این ظرفیت برای عرضه محصول ها بهره برد.

وی اضافه کرد:در برپایی بازارچه ها در قم تا کنون غفلت صورت گرفته است که باید در این زمینه از تجربه سایر استان ها استفاده شود.

هاشمی در ادامه، بر ارائه آموزش های مهارت افزایی و ایجاد اشتغال خانگی در روستاها تاکید کرد و افزود: نباید از آموزش به زنان روستایی غفلت شود، چراکه آنان نیز سهمی از آموزش ها و تسهیلات اشتغالزایی استان دارند.

وی تصریح کرد: مدیران دستگاه های اجرایی نباید تنها خدمات را در شهر قم متمرکز کنند بلکه باید مسائل فرهنگی را در روستاها گسترش دهند.

هاشمی با تاکید بر این که در حوزه مقابله با آسیب های اجتماعی نباید بخشی نگری صورت گیردبیان کرد: همه دستگاه ها باید با همکاری و هم افزایی یکدیگر برنامه ریزی کرده، نه این که به صورت جزیره ای فعالیت کنند.

معاون استاندار قم همچنین بر پیشگیری از آسیب های اجتماعی در روستا ها تاکید کرد و گفت: در کشور ۹۰۰ نوع مواد مخدر شناسایی شده است که باید آموزش های لازم به خانواده ها در خصوص آسیب های ناشی از مصرف این مواد ارائه شود.

وی تصریح کرد:یکی از مهمترین اولویت های استانداری قم در حوزه اجتماعی،کاهش اعتیاد و طلاق است که امسال بودجه ۲۰ میلیارد ریالی به این امر اختصاص یافته است.

وی همچنین بر کاربردی شدن پایان نامه ها در حوزه آسیب های اجتماعی تاکید کرد و گفت: آموزش ها و طرح های مختلف نیز باید به صورت تخصصی ارائه شود.

وی یادآورشد:تقویت آموزه های دینی و باورهای اعتقادی یکی از مهمترین مسائلی است که باید برای مقابله با آسیب های اجتماعی مورد توجه خانواده ها قرار بگیرد.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

برای مشاهده صفحه اصلی مشاغل خانگی اینجا کلیک کنید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ