ایجاد اشتغال برای معلولین با جدیت مورد پیگیری قرار می گیرد

۱ نظر

همتی گفت: موضوع ایجاد اشتغال برای معلولین و نابینایان باید به طور جدی مورد پیگیری قرار گیرد تا طبق قانون این افراد در سازمان‌ها، شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی مشغول به کار شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، « فریدون همتی » در نشست با جمعی از اعضای جامعه نابینایان استان هرمزگان که در راستای بررسی دغدغه‌ها، مسائل و مشکلات نابینایان استان برگزار شد، عنوان کرد: اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان به عنوان مسئول این حوزه باید پیگیری های لازم را در خصوص مسائل حوزه معلولین از جمله نابینایان انجام دهد.

وی ادامه داد: انجام نظارت بر روی عملکرد دستگاه‌های حمایتی استان و همچنین سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه معلولین و نابینایان باید به طور جدی از سوی امور اجتماعی استانداری انجام و هماهنگی لازم در راستای فعالیت مناسب در این حوزه انجام شود.

استاندار هرمزگان افزود: اداره کل بهزیستی استان نیز در این حوزه مسئولیت مستقیم دارد و باید به معلولان از جمله نابینایان به عنوان جامعه مخاطب خود خدمات لازم را ارائه دهد و مسائل و مشکلات آنها را پیگیری و رفع نماید.

همتی تاکید کرد: موضوع ایجاد اشتغال برای معلولین و نابینایان باید به طور جدی مورد پیگیری قرار گیرد تا طبق قانون این افراد در سازمان‌ها، شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی مشغول به کار شوند.

استاندار هرمزگان بیان داشت: آموزش و مهارت آموزی جامعه معلولین به خصوص نابینایان از جمله دیگر موارد مهم می باشد که منجر به افزایش توانمندی های این افراد در راستای کارآفرینی و درآمدزایی برای آنان خواهد شد.

وی گفت: اداره کل بهزیستی استان با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای باید موضوع آموزش و مهارت آموزی معلولان را به طور جدی پیگیری و اجرایی کند و همچنین در راستای فروش محصولات تولیدی آنها نیز اقدام نماید.

همتی اضافه کرد: تمامی قوانین مرتبط با حوزه معلولین به خصوص در زمینه اشتغال آنان باید احصا و به دستگاه ها و بنگاه های اقتصادی اعلام و ابلاغ شود و اجرای آن نیز مورد پیگیری قرار گیرد.

« مهرداد کرمی »، معاون منابع انسانی منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس که در راستای پیگیری اشتغال نابینایان در این نشست حضور یافته بود، عنوان کرد: در حال حاضر شش نفر از معلولین اعم از روشندلان، معلولین جسمی و ناشنوایان در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس استخدام و مشغول به کار هستند و آمادگی داریم برای جذب معلولین در شرکت های زیرمجموعه و فعال در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس پیگیری و اقدام کنیم.

منبع : خبرگزاری شبستان

برای مشاهده اخبار استخدام معلولین اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱ نظر برای ایجاد اشتغال برای معلولین با جدیت مورد پیگیری قرار می گیرد

  • A
    Ali
    ۱۵ تیر ۱۳۹۸، ۱۵:۵۰
    من دنبال کارم نیاز ب کار دارم شرایط واسه کار کردن واسه شرکت های خصوصی ندارم .کمک کنید بتونم ایندمو بسازم‌‌.

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ