اولویت وزارت تعاون، اشتغالزایی پایدار در بخش سلامت

معاون اشتغال و کار آفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت : ایجاد اشتغال پایدار در بخش سلامت از اولویت های این وزارتخانه است که تاکنون اقدامات موثری در این راستا صورت گرفته است.

به گزارش ایرنا، «عیسی منصوری» روز پنجشنبه‌در حاشیه بازدید از بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی سینا در اراک، افزود: نقشه هدفمندی با همکاری وزارتخانه های بهداشت و درمان و تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای ایجاد اشتغال بخش سلامت ترسیم شده و اعطای تسهیلات نیز از محل اشتغال فراگیر به صورت کاربردی به متقاضیان پرداخت می شود.
وی ادامه‌ داد:راه اندازی یک بخش بیمارستان فوق تخصصی سینا و ایجاد ۴۰ فرصت شغلی پایدار از محل تخصیص اعتبارات فراگیر در حوزه سلامت بوده و با توجه به اینکه مسئولان این بیمارستان خود از کارآفرینان صاحب نظر هستند با به کار گیری متخصصان، کارشناسان پزشکی و پیراپزشکی می توانند به صورت غیر مستقیم نیز اشتغال بالایی در حوزه سلامت ایجاد کنند.
معاون اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: توسعه یکهزار روستای کانونی نیز با همکاری سازمان های مردم نهاد در اولویت اقدامات این وزارتخانه قرار دارد.
منصوری توضیح داد: در شرایط اقتصادی کنونی تثبیت اشتغال اهمیت زیادی دارد که این مهم در برنامه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفته است.
وی افزود : برنامه عام اشتغال فراگیر و حوزه اشتغال روستایی ۲ اقدام مهم است که در استان مرکزی عملکرد رضایت بخشی داشته و چنانچه این طرح با همین انسجام و همدلی بیین مسئولان استان پیش برود تاثیرات خود را در بهبود رونق اقتصادی استان و اشتغال پایدار نشان می دهد.
معاون اشتغال و کارافرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد : حوزه هایی که ظرفیت اشتغالزایی بیشتری دارند، در اولویت قرار می گیرند و با سرمایه گذاری در حوزه سلامت می توانند گام های مثبتی در راستای ایجاد اشتغال بردارند.
منصوری یادآور شد: استان مرکزی به لحاظ تنوع کسب و کار در حوزه صنعت و کشاورزی می توان خدمات را منتقل کرد و جابه جایی نیروی کار از حوزه صنعت به کشاورزی و عکس نیز امکان پذیر است .
وی ادامه داد : استان مرکزی در چند سال اخیر با مدیریت و برنامه ریزی و هماهنگی بین سایر دستگاه های اجرایی توانسته دستاورد قابل قبولی در ایجاد اشتغال داشته باشد و آمار بیکاری در استان را کاهش دهد.
۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از بانک رفاه کارگران برای تکمیل بیمارستان سینا اراک پرداخت شده و آورده سرمایه گذار نیز ۸۷ میلیارد ریال بوده است.

منبع : خبرگزاری ایرنا

 برای مشاهده صفحه اصلی استخدام وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی اینجا کلیک کنید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ