اولویت نخست استانداری فارس ایجاد اشتغال است

استاندار فارس گفت: اولویت نخست استانداری ایجاد اشتغال برای جوانان تحصیل‌کرده و جذب و جلب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، عنایت‌الله رحیمی عصر امروز در دوازدهمین نشست شورای اسلامی استان فارس اظهار داشت: واگذاری مسوولیت به شوراها بسترساز آینده بهتری برای این نهاد مردمی است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد مشورت و تعامل با افراد، صاحبان اندیشه و تفکر بسیاری از مشکلات را برطرف می‌کند، افزود: ایجاد اعتماد، اطمینان بین مردم و حاکمیت از طریق شورا‌های اسلامی، همگرایی، انسجام، اتحاد، وحدت را بین مردم افزایش داده، دولت را از گردنه‌های سخت عبور و توطئه‌های معاندان را ناکام می‌کند.

رحیمی تصریح کرد: اعضای شورای اسلامی استان باید ارتباط مستمر و تعیین‌کننده‌ای با مدیران دستگاه‌های اجرایی برقرار کنند و اگر مدیری نپذیرفت مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه اولویت نخست استانداری ایجاد اشتغال برای جوانان تحصیل‌کرده و جذب و جلب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است، افزود: برای رسیدن به نقطه مطلوب سرمایه‌های کوچک می‌تواند از طریق نهاد‌های حمایتی و تشکل‌های تعاونی زمینه توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال را در این استان فراهم کنند.

استاندار فارس خاطرنشان کرد: اگر ۷۲ هزار بنگاه‌های اقتصادی شامل کارگاه‌ها، کارخانه‌ها، صنوف و معادن در مدت کوتاه و یا تا پایان سال ۱۰ درصد ایجاد اشتغال کنند، ۷ هزار و ۲۰۰ نفر به نیروی شاغل افزوده می‌شود.

استاندار فارس در ادامه این نشست از فرمانداران درخواست کرد که در حوزه فعالیت خود از یک بخشدار و معاون زن نیز بهره‌مند شوند، چراکه ۵۰ درصد جمعیت فعال زن در کشور وجود دارند و با توجه به عطوفت، دقت و قانونمندی در فعالیت‌های اجرایی بستر رضایت‌مندی را در میان آحاد جامعه به وجود می‌آورد.

شورا‌ها حلقه ارتباطی میان مردم و مسوولان هستند

رئیس شورای اسلامی استان فارس در این نشست با اشاره به اینکه شوراهای اسلامی شهر و روستا حلقه ارتباطی میان مردم، مسوولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی هستند، افزود: اعضای شورای اسلامی استان با ۸ هزار و ۵۰۰ عضو آمادگی همکاری نزدیک و تنگاتنگ با عالی‌ترین مقام ارشد استان در تمامی زمینه‌های عمرانی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دارند.

علی خرمی اظهار داشت: اشتغال، رفع مشکل بیکاری، بهره‌مندی از تخصص مدیران توانمند سازمان‌های مردم‌نهاد، احزاب سیاسی، تغییر الگوی کشت مصرف، توسعه گردشگری و نیز استفاده از ظرفیت جوانان ازجمله رسیدن به توسعه پایدار در استان فارس است.

وی خاطرنشان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مردم ولی‌نعمت نظام هستند باید از تمامی ظرفیت‌های کشور به‌ویژه توسعه بخش خصوصی، جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی استفاده شود.

منبع : خبرگزاری فارس

برای مشاهده آخرین اخبار استخدامی استانداری فارس اینجا کلیک کنید.

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ