اولویت‌گذاری برای پرداخت سنوات ارفاقی معلمان استثنایی

اللهیار ترکمن گفت: برای پرداخت سنوات ارفاقی معلمان اولویت بندی بر مبنای سابقه کاری را در نظر گرفتیم.

اولویت‌گذاری برای پرداخت سنوات ارفاقی معلمان استثناییعلی اللهیار ترکمن معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره وضعیت پرداخت سنوات ارفاقی معلمان استثنایی اظهار کرد: با توجه به مواد قانون خدمات کشوری سه سال سنوات ارفاقی برای معلمان آموزش و پرورش استثنایی اجرا نشد، اما این موضوع را پیگیری کردیم تا مجددا این سنوات برای آنها به جریان افتاد.

وی با اشاره به اخذ مجوزهای دولت برای برقراری طرح سنوات ارفاقی معلمان افزود: با توجه به خلا سه ساله‌ای که برای پرداخت وجود داشت و پیگیری‌های انجام شده سنوات ارفاقی برای معلمان احیا شد و این سه سال خلا را هم برای آنها لحاظ می‌کنیم.

معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: با توجه به نیاز حجم بالای ارتباط برای پرداخت سنوات به معلمان استثنایی برای تسویه حساب با آنها اولویت بندی کردیم تا افرادی که سابقه خدمت بالاتری دارند در اولویت قرار گیرند.
تخصیص اعتبار بیشتر تسویه حساب را تسریع می‌کند

اللهیار ترکمن اظهار کرد: تا زمانی که سنوات ارفاقی برای تمام معلمان استثنایی پرداخت شود این اولویت بندی را ادامه می‌دهیم البته اگر حجم اعتبارات برای تسویه افزایش یابد، کار تسویه حساب سریع‌تر انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در حال دریافت اطلاعات برای برآورد مبلغ مورد نیاز سنوات ارفاقی معلمان استثنایی هستیم، گفت: با توجه به تامین اعتبار لازم می‌توانیم این مبلغ را به معلمان پرداخت کنیم اما نمی‌توان زمان مشخصی را برای تسویه حساب آنها مشخص کرد چرا که این موضوع با میزان تخصیص اعتبار ارتباط دارد.

 منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

برای مشاهده اخبار فرهنگیان و معلمان اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبار حقوق و دستمزد فرهنگیان اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ