انسجام همگانی زمینه ساز رونق گردشگری در کشور

رییس سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری کشور، گفت: مناطق گردشگری در کشور ۲/۵ برابر نسبت به سایر بخش ها دارای مزیت های مهمی در بحث ایجاد کارهای کوچک و ایجاد اشتغال پایدار هستند.

به گزرارش خبرگزاری شبستان از ایلام، علی‌اصغر مونسان شامگاه چهارشنبه در کارگروه میراث فرهنگی و گردشگری استان ایلام، اظهار کرد: انسجام همگانی رونق گردشگری را به دنبال خواهد داشت از این رو دستگاهای متولی می توانند با تعامل و همکاری، میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری را به این سمت سوق دهند.

وی، با بیان اینکه کشور در حوزه گردشگری دارای مزیت و پتاسیل بالایی است، افزود: مناطق گردشگری در کشور ۲/۵ برابر نسبت به سایر بخش ها دارای مزیت های مهمی در بحث ایجاد کارهای کوچک در راستای ایجاد اشتغال پایدار است به طوری که ایران جز ۱۰ کشور جهان از لحاظ دارا بودن پتانسیل گردشگری است.

رییس سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری کشور، در ادامه از رشد ۵۱ درصدی ورود گردشگران خارجی به کشور در شش ماهه اول سال جاری خبر داد و گفت: توسعه گران نقش مهمی در اشتغالزایی کشور دارنند و میراث فرهنگی نیز با توزیع عادلانه، ثروت حوزه گردشگری را تقویت خواهد کرد.

مونسان، با تاکید بر اینکه مدیران استان ایلام نیز می توانند با همکاری و همدلی، شاخص های گردشگری و ظرفیت ها موجود به خصوص حوزه گردشگری در استان را ارتقاء دهند، ابراز کرد: سازمان میراث فرهنگی آمادگی دارد از محل صندوق توسعه ملی وام با بهره ۱۴درصد بدون سقف به متقاضیان ساخت هتل اعطاء کند.

وی در پایان از ارائه وام های با نرخ ۲۰ و ۱۰ درصد برای اشتغال های روستایی و درون سازمانی در سطح کشور خبر داد.

منبع : خبرگزاری شبستان

برای مشاهده صفحه اصلی اخبار گردشگری و اشتغال اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ