افزون بر ۶۰ درصد اعتبار طرح های اشتغال کشاورزی استان جذب شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: بیش از ۷۰ درصد طرح هایی که امسال به بانک های عامل معرفی شدند مربوط به بخش کشاورزی بوده که افزون بر ۶۰ درصد اعتبار آنها جذب شده است.

به گزارش ایرنا عبدالله یوسفی جمعه شب در آیین پایانی نهمین نمایشگاه کشاورزی و منابع طبیعی استان، هزینه کرد این اعتبارات را در کمک به رونق تولید و اشتغال بسیار تاثیرگذار خواند.
وی افزود: هم اینک در شرایط اقتصادی سخت امروز ۳۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های آبیاری تحت فشار به صورت تملیکی به استان اختصاص یافته که بیش از ۵۰ درصد آن نقدی است.
وی اظهار داشت: این اعتبارات به کشاورزانی که شرایط اجرای این طرح ها را دارند تا سقف ۸۵ درصد به صورت بلاعوض پرداخت می شود که می توانند از قابلیت شرکت های مربوطه در این نمایشگاه استفاده کنند.
یوسفی با اشاره به اجرای ۱۱ هزار هکتار آبیاری تحت فشار تا قبل از تشکیل استان، گفت: این میزان اکنون به ۳۳ هزار هکتار افزایش یافته که با ۳۴۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیصی امسال امیدواریم هفت هکتار دیگر نیز اجرایی شود.
وی یادآور شد: همچنین در بحث عملکرد آبیاری نیز در دولت تدبیر و امید از ۳۷ درصد به ۴۴ درصد در پایان سال ۹۶ رسیده ایم که بر اساس برنامه ششم توسعه در صورت تامین اعتبار امیدواریم به ۶۰ درصد برسد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه سالانه بین ۷۰ تا ۸۵ درصد منابع تملیکی این سازمان به بحث بهره وری آب اختصاص می یابد، افزود: در این سال ها به زنجیره تولید نیز توجه بسیاری شده است.
وی اظهار داشت: در حوزه کشاورزی باید به گونه ای عمل کنیم که بسیاری از فعالیت ها از صفر تا ۱۰۰ در واحدهای تولیدی اتفاق بیفتد تا صنایع تبدیلی و تکمیلی و فرآوری و دیگر مباحث مربوط به حلقه های تولید را فراهم آوریم.
یوسفی با اشاره به افزایش تولید گوشت مرغ از هفت هزار و ۵۰۰ تن به ۱۵ هزار تن در طول پنج سال گذشته، گفت: امسال نخستین محموله صادراتی گوشت مرغ را نیز از شهرستان شیروان به افغانستان داشته ایم.
وی افزود: همچنین زنجیره نوغانداری با استفاده از اعتبارات سفر رهبری در رازوجرگلان راه اندازی شده که از استان های پیشرو هستیم و جایگاه چهارم کشور را در تولید این محصول داریم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در ادامه برگزاری نمایشگاه کشاورزی را در انتقال دانش و فناوری روز دنیا به کشاورزان و بهره برداران این بخش و افزایش تولید بسیار تاثیرگذار خواند.
وی اظهار داشت: در شرایط کنونی محدودیت اقلیمی، به ناچار باید از روش های نوین در واحدهای تولیدی استفاده کنیم تا تولید پایدارتر و اقتصادی باشد.
یوسفی همچنین با تاکید بر اینکه برگزاری نمایشگاه به رشد سرمایه گذاری و بهره وری در واحدهای کشاورزی کمک می کند، گفت: به پشتوانه برگزاری نمایشگاه در ۹ سال گذشته، امسال حضور پررنگ شرکت ها را در نمایشگاه داشتیم که از رشد خوبی نسبت به سنوات قبل برخوردار بوده است.
وی از برخی غرفه داران نیز به علت نامناسب بودن وضعیت نمایشگاه گلایه کرد و افزود: لازم است در فرصت های پیش رو وضعیت نمایشگاه بهبود یابد تا خدمات بهتری به تشکل ها ارائه شود و آنان انگیزه بیشتری برای شرکت در نمایشگاه پیدا کنند.
رئیس سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان شمالی نیز اظهار داشت: در این نمایشگاه ۶۸ شرکت در قالب ۱۰۷ غرفه حضور یافتند که با استقبال خوب بهره برداران مواجه شد.
حسن نامجو با اشاره به انتخاب غرفه داران نمونه در نمایشگاه، وضعیت غرفه آرایی، حضور مدیران شرکت ها، آراستگی کادر اجرایی، سوابق حضور شرکت در سنوات قبل و همکاری با سازمان جهاد کشاورزی و نظام مهندسی را از معیارهای انتخاب برگزیدگان برشمرد.
در پایان این آیین از ۱۴ شرکت برتر شرکت کننده در نهمین نمایشگاه کشاورزی و منابع طبیعی خراسان شمالی تقدیر شد.

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام جهاد کشاورزی اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ