افزون بر ۱۴۰ میلیارد ریال وام اشتغال در ابرکوه پرداخت شد

سرپرست بخشداری مرکزی ابرکوه گفت: ۱۴۰میلیارد و ۱۰۵میلیون ریال وام با بهره کم به متقاضیان اجرای ۱۲۳طرح اشتغال‌زایی در مناطق روستایی این بخش پرداخت شد.

عباس مهری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح از مجموع ۲۳۰ طرح اشتغال‌زایی است که برای دریافت ۲۱۰ میلیارد ریال وام به بانک‌های عامل معرفی شدند، و بقیه طرح‌ها در نوبت انتظار دریافت تسهیلات هستند.
وی اظهار کرد: با اجرای این طرح‌ها در حوزه صنعت ، کشاورزی، گردشگری و خدمات زمینه اشتغال ۲۴۱ نفر فراهم خواهد شد.
مهری بابیان اینکه ، تولید و اشتغال پایدار و ارائه خدمات به روستاییان در اولویت فعالیت‌های دولت قرار دارد، ادامه داد: پرداخت وام اشتغال به روستاییان و عشایر باعث ماندگاری بیشتر مردم در روستاها و جلوگیری از مهاجرت به شهرها و رونق تولید می‌شود.
این مسئول با اشاره به ظرفیت‌های بخش مرکزی ابرکوه در ایجاد اشتغال در حوزه‌های صنایع‌دستی و صنعت گردشگری، یادآور شد: روستاهای شهرستان ظرفیت‌های خوبی برای ایجاد تولید در بخش دام و کشاورزی، گردشگری، توسعه کشت زعفران ، ایجاد گلخانه، دام ، تولید شیر و احیا خانه‌های بوم گردی دارد.
سرپرست بخشداری مرکزی ابرکوه یادآور شد : ۱۵ پروژه عمرانی از ابتدای سال ۱۳۹۷ تاکنون با صرف ۲۲ میلیارد ریال بودجه به بهره‌برداری رسید.
به گفته مهری ، این طرح‌ها شامل ساخت بوستان روستایی ، ساماندهی ورودی ، اصلاح معابر ، زیرسازی و آسفالت راه‌های روستایی است.
بخش مرکزی ابرکوه شامل ۱۹ روستاست و بیش از ۱۰ هزار نفر جمعیت دارد و شغل اکثر ساکنان آن کشاورزی و دامداری است.
مرکز شهرستان ۵۳ هزارنفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده آخرین اخبار وام اشتغال اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ