افزایش ۳۰ درصدی اشتغال روستاییان در سال ۹۷

محسنی بندپی از افزایش ۳۰ درصدی اشتغال روستاییان در سال ۹۷ خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، «انوشیروان محسنی بندپی» امروز چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت در جلسه کارگروه اشتغال استان تهران گفت: سال سختی را در پیش داریم، صادرات نفت به حداقل می رسد؛ تنها نقطه امید و اتکای ما تحقق بخشیدن به رونق تولید است تا بتوانیم با مراودت های اقتصادی، تجاری و اجتماعی با کشورهای همسایه به درصدی از درآمد ارزی برسیم.

استاندار تهران بیان کرد: در این شرایط تنها راه نجات فرمایشات مقام معظم رهبری در نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی درون زا بودن و برون زا بودن اقتصاد است تا بتوانیم از همه ظرفیت ها در شکوفا کردن اقتصاد خود استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: حمایت دولت از یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ارزی در همین راستا بوده است. اشتغال روستایی در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶، ۳۰ درصد افزایش داشته است. ارزش افزوده نقطه امیدی برای روستاییان در زمینه اشتغالزایی محسوب می شود.

بندپی اظهار کرد: اشتغال ابزارهای مختلفی دارد؛ یکی از راهکارها این است که حمایت همه جانبه از بخش خصوصی داشته باشیم.

استاندار تهران افزود: وزارت اقتصاد علاوه بر سامانه کارا سه سامانه دیگر به نام های دادفر، یاور و سام دارد که مجوزهای لازم را برای کسب و کار صادر می کنند که این اشتغالزایی وزارت اقتصاد در سامانه کارا ثبت نمی شود لذا همه اشتغال همین آماری نیست که در جلسه کارگروه اشتغال ارایه می شود.

وی افزود: ۱۷ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که سه هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان آن مربوط به نهادهای حمایتی است که از ۹ هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان باقیمانده هفت هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان هم در سراسر کشور توزیع شده است.

وی تصریح کرد: اعتبار و تسهیلات قوه محرکه هر کاری است لذا برای اشتغالزایی در هر جامعه ای نیاز مبرم به اعطای تسهیلات و تخصیص اعتبار وجود دارد.

بندپی با بیان اینکه در کل کشور هشت هزار و ۶۰۰ واحد فعال داریم، افزود: ۱۷ هزار و ۵۰۰ طرح بین ۵۰ تا ۷۰ درصد و ۱۲ هزار بین ۳۰ تا ۵۰ درصد اجرایی شدند.

منبع : خبرگزاری شبستان

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال روستاییان اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ