افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان آموزش و پرورش در سال ۹۸

۱ نظر

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: حقوق کارکنان آموزش و پرورش طبق سال‌های گذشته ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، احمد ناصری، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با تاکید به اینکه بودجه استان‌ها متمرکز است، اظهار کرد: بنابراین عملا میزان بودجه تعیین شده هر استان در اختیار استان نیست و در بودجه ۹۸ نیز به مانند سال‌های گذشته رشد ۲۰ درصدی افزایش حقوق تمامی کارکنان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به برخی اعتبارات پیش بینی شده در بودجه ۹۸ نیز افزود: با تصویب آن گشایش قابل توجهی در اعتبارات وزارت آموزش و پرورش و به تبع استان‌ها مشاهده خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: بودجه ۹۸ نویدبخش اقدامات اساسی از سوی دولت است که با وجود کمبود‌های مالی به آموزش و پرورش توجه ویژه داشته است.

ناصری با بیان اینکه میانگین سهم آموزش و پرورش در دنیا از تولید ناخالص ملی ۷ درصد و در کشور ۲ درصد است، تصریح کرد: میانگین جهانی سهم آموزش و پرورش از بودجه عمومی کشور ۲۰ درصد است، اما در کشور ما این رقم در سال گذشته ۱۱.۲ درصد بوده و در بودجه ۹۸ افزایش تا ۱۴ درصد پیشنهاد شده است.

وی اظهار کرد: میانگین جهانی سهم آموزش و پرورش از بودجه عمرانی نیز ۲۵ درصد است، اما در کشور این رقم ۱۴.۵ درصد بوده و در بودجه ۹۸ افزایش تا ۱۸ درصد پیش بینی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه نسبت جهانی سهم بودجه پرسنلی به غیر پرسنلی ۶۰ به ۴۰ است، افزود: در کشور این نسبت ۹۸.۵ به ۱.۵ درصد است و مقایسه چهار عدد ذکر شده نشان می‌دهد سهم آموزش و پرورش در کشور و در مقایسه با نسبت‌های جهانی پایین‌تر است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برای مشاهده اخبارحداقل حقوق، دستمزد و مزایا اینجا کلیک کنید

برای مشاهده آخرین اخبار میزان افزایش حقوق کارکنان اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده اخبار لحظه به لحظه استخدام آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱ نظر برای افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان آموزش و پرورش در سال ۹۸

  • f
    ffff
    ۲۲ اسفند ۱۳۹۷، ۰۸:۵۱
    الان حقوق پایه معلمین فنی وحرفه ای چقدرهست یااصلا معلمین چقدرمیگیرند

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ