افزایش سقف وام اشتغال روستایی به ۲۵میلیارد ریال

۱ نظر

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهوری گفت: سقف وام طرح اشتغال روستایی از ۲۰ به ۲۵ میلیارد ریال افزایش یافت.


به گزارش خبرگزاری مهر، سیدابوالفضل رضوی بعد از ظهر یکشنبه در جلسه کارآفرینی روستایی استان اظهارداشت: در این راستا دولت روند راه اندازی واحدهای تولیدی روستایی با استفاده از وام های بانکی را تسهیل کرده که اختصاص سند ملکی روستایی به عنوان وثیقه، پذیرش سفته به عنوان وثیقه در صورت نبود سند ملکی تا حد مجاز وام، پذیرش وثیقه ها به میزان ۱۰۰ درصد پرداخت تسهیلات و اختصاص یک سال دوره تنفس برای تسهیلات دریافت شده از جمله آنهاست.
وی اضافه کرد: یکی از مهمترین تصمیم های دولت در خصوص توسعه اشتغال روستایی، اعطای معافیت مالیاتی ۱۰ ساله در مناطق محروم و پنج ساله در روستاهاست که می تواند رونق ساز باشد.
رضوی بر همراهی همه دستگاه های اجرایی و بانک ها برای توسعه اشتغال روستایی مدنظر دولت تدبیر و امید تاکید کرد و ادامه داد: این کار یکی از مهمترین اقدامات در راستای بهبود وضعیت روستاهاست که نباید از آن غفلت شود.
وی با قدردانی از اقدامات انجام شده در راستای اعطای تسهیلات اشتغال روستایی در آذربایجان غربی، گفت: در این استان تاکنون قراردادهای اعطای تسهیلات به میزان ۲۲۰ میلیارد ریال منعقد و ۱۵۰ میلیارد ریال نیز پرداخت شده است.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهوری گفت: این استان با اقدامات مناسب رتبه پنجم در میزان تسهیلات دارای قرارداد و رتبه ششم در میزان تسهیلات پرداختی را در کشور داراست.
استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه اشتغال پایدار، مهمترین عامل برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها به شمار می رود، گفت: از جمله مهمترین اهداف دولت در اجرای طرح اشتغال فراگیر و اعطای تسهیلات به این بخش، رونق این مناطق و ایجاد زمینه برای مهاجرت معکوس است.
محمدمهدی شهریاری با بیان اینکه طرح اشتغال فراگیر از جمله طرح های شاخص دولت به شمار می رود که می تواند برای هزاران جوان اشتغال ایجاد کند اضافه کرد: توجه دولت به روستاها ویژه بوده و طرح های اشتغال فراگیر روستایی نیز در همین راستا در حال اجراست.
وی با اشاره به اینکه ۱۶ هزار طرح در سامانه مربوطه در آذربایجان غربی ثبت شده است، بیان کرد: مهمترین لازمه اجرایی شدن طرح های اشتغال فراگیر در روستاها، مقرون به صرفه بودن و داشتن توجیه اقتصادی بوده اما در بسیاری از طرح های ارائه شده به کارگروه ویژه استان این امر رعایت نشده است.
استاندار آذربایجان غربی ایجاد پنجره واحد سرمایه گذاری را مهمترین اولویت استان برشمرد و گفت: این پنجره با مدیریت ویژه معاونت اقتصادی استانداری در آینده نزدیک ایجاد می شود و در نخستین مرحله، زمان استعلام طرح ها باید به کمتر از ۲ ماه کاهش یابد.
شهریاری افزود: در ادامه فعالیت این پنجره، زمان استعلام را به صورت مستمر کاهش می دهیم تا به استانداردهای بین المللی نزدیک شویم.

منبع : خبرگزاری مهر

برای مشاهده آخرین اخبار وام اشتغال اینجا کلیک نمایید

 

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱ نظر برای افزایش سقف وام اشتغال روستایی به ۲۵میلیارد ریال

  • ع
    عبدالمجید ریسی
    ۱۰ خرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۲۷
    با سلام و خسته نباشید برای درخواست وام اشتغال روستایی باید از چ نهادی اقدام کنم

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ