افزایش سقف تسهیلات اشتغال زایی مددجویان روستایی

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور از افزایش سقف تسهیلات اشتغال زایی مددجویان روستایی به ۵۰ میلیون تومان خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر، پرویز فتاح عصر پنجشنبه پس از اتمام مراسم یادواره شهدای بخش و شهر گیان نهاوند در حاشیه دیدار با امام‌جمعه، فرماندار و نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: طبق آخرین آماری که این ماه لیست آن به سازمان هدفمندی یارانه‌ها و وزارت رفاه و تامین اجتماعی ارائه شد کمیته امداد امام خمینی(ره) درمجموع یک میلیون و ۵۸ هزار خانواده را تحت پوشش معیشت بگیری قرار داده است.

وی با اشاره به مساعدت‌های دولت و مجلس، گفت: مهرماه سال جاری تمام افراد پشت نوبتی که آمار آن‌ها احصا شده و طبق ضوابط و قوانین کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند را تحت پوشش خواهیم گرفت.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور ادامه داد: منابع در تبصره ۱۴ بودجه با هماهنگی مجلس و دولت به‌اندازه کافی فراهم‌شده که می‌توانیم این ادعا را داشته باشیم این اتفاق مهم صورت خواهد گرفت.
وی گفت: در بحث مستمری مددجویان از ابتدای سال جاری تاکنون این میزان ۱۴ درصد افزایش داشته است کما اینکه جای افزایش بیشتر وجود دارد اما نظراتی دراین‌باره وجود دارد که برخی دوستان عقیده دارند به‌صورت غیر نقدی و سبد کالا این افزایش به مددجویان ارائه شود که هر دو عقیده مبنی برافزایش مستمری و همچنین ارائه سبد کالا مهم است.
فتاح با اشاره به فرصت محدود تصمیم‌گیری در راستای هرچه بهتر اجراشدن این برنامه، گفت: تصمیم بر آن شد که در مرحله اول سبد کالا در پایان شهریورماه به همه مددجویان کمیته امداد، بهزیستی و پشت نوبتی ارائه شود و در مهرماه به بعد در هیئت دولت و هیئت سران قوا که مقام معظم رهبری اختیار تام داده‌اند این مهم به‌صورت دقیق موردبررسی قرار گیرد که این سبد به چه دهک‌ها و اقشاری داده شود.
وی ادامه داد: اصلی‌ترین کار در کنار این کمک معیشتی بحث اشتغال و خودکفایی است و اوضاع اقتصادی موجود نباید باعث شود از این اصل مهم غافل شویم.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور بابیان اینکه خوشبختانه دولت و مجلس به کمک آمدند و منابع قرض‌الحسنه برای اشتغال ما را در سال جاری نسبت به سال قبل دو برابر افزایش دادند، گفت: این اعتبارات بیش از ۴ میلیارد تومان است.
وی با اشاره به اینکه میزان تسهیلات اشتغال روستایی در این حوزه ۲۰ میلیون تومان بود که با توافق دولت به ۵۰ میلیون تومان رسیده است، گفت: در حوزه شهری نیز اخیراً با آقای رئیس‌جمهور به‌عنوان رئیس شورای پول و اعتبار در راستای افزایش تسهیلات شهری به ۲۰ میلیون تومان به بالا نامه‌نگاری‌های صورت گرفته که امید داریم این مهم نیز محقق شود.
فتاح با تاکید بر اینکه با توجه به شرایط اقتصادی اشتغال، احداث مسکن، کمک‌های موردی فوری و فوتی نقدی یکی از اقدامات اساسی است، گفت: برای این مسائل مهم نیز برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است.
وی در خصوص دستاوردهای سفر به شهرستان نهاوند نیز، گفت: شهرستان نهاوند نیز شامل تمامی مواردی که اعلام‌شده است و خوشبختانه شهرستان نهاوند در سال گذشته ۱۰۰ درصد اعتبارات اشتغال خود را جذب کرده که در سال ۹۷ نیز دو برابر شده و قول دادند باهمت مسئولین شهرستان نیز امسال جذب اعتبارات اشتغال به ۱۰۰ درصد برسد.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با اشاره به تعداد محدود پشت نوبتی برای اخذ جهیزیه، وام ضروری و کارگشایی، گفت: در این سفر منابع پرداخت این موارد نیز مشخص و قول مساعد برای تامین آن تا پایان مهرماه داده شد.
وی ادامه داد: برای مسکن نیز اقدامات خوبی داشتند که در این سفر با توجه به درخواست فرماندار و نماینده شهرستان در خصوص خزل شرقی و روستاهای محروم آن دستوراتی در خصوص تامین موارد موردنیاز و تعمیر و تجهیز منازل روستاییان صادر شد.
فتاح با اشاره به مشارکت خوب مردم نهاوند در بحث کمک‌های مردمی در ۵ ماهه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل، گفت: خوشبختانه مردم شهرستان نهاوند متوجه هستند که امروز نیازمند و مددجویان کمیته امداد با توجه به مسائل اقتصادی موجود حمایت بیشتری را لازم دارند که امیدواریم با تداوم این مهم و در نظر گرفتن اعتبارات ملی از سوی ما چهره محرومیت از شهرستان نهاوند برچیده شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال مددجویان اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار کمیته امداد اینجا کلیک نمایید

 

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ