افزایش دستمزد را هرچه سریع‌تر اجرایی کنید

کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران در نامه‌ای خطاب به دولتی‌ها، خواستار برگزاری جلسات سه‌جانبه‌ی ترمیم مزد شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هفته‌ها می‌گذرد اما خبری از برگزاری جلسه سه‌جانبه شورای عالی کار برای ترمیم دستمزد نیست. این مساله به ناامیدی و نگرانی کارگران و تشکل‌های کارگری دامن زده‌است. کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران نیز در نامه‌ای خطاب به وزارت کار و دولتی‌ها، خواستار اجرای قانون و برگزاری جلسات سه‌جانبه برای ترمیم دستمزد شده‌است.
متن این نامه که به امضای تک‌تکِ اعضای هیات مدیره‌ی این تشکل کارگری رسیده به شرح زیر است:
با عنایت به کاهش ارزش پول ملی خواهان آن هستیم که دولت چاره‌ای عاجل بیندیشد تا مزدبگیران که در پایین‌ترین دهک‌های درآمدی زیر بار وضعیت پیش آمده آشفته بازار اقتصادی به ستوه آمده‌اند به اندکی فقط اندکی از مطالبات خود دست یابند. نداشتن یک برنامه راهبردی صحیح از سوی تیم اقتصادی دولت موجب کوچک‌تر شدن سفره‌های کارگران شده است؛ دولتمردان هنوز نمی‌خواهند این قصه غم‌انگیز را باور کنند و به فکر چاره باشند.
ما ضمن حمایت از نمایندگان گروه کارگری شورایعالی کار خواهیم هرچه سریع‌تر سرپرست محترم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخواست نمایندگان کارگران را مبنی بر تشکیل جلسه شورایعالی کار با موضوع ترمیم قدرت خرید کارگران و افزایش مزد سال ۱۳۹۷ را در دستور کار این شورا قرار دهند. در صورت عدم توجه به معیشت، کارگران اعتراضات خود را وفق اصل ۲۷ قانون اساسی پیگیری خواهند نمود.

منبع : خبرگزاری ایلنا

برای مشاهده اخبارحداقل حقوق، دستمزد و مزایا اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبار تعیین دستمزد کارگران اینجا کلیک کنید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ