افزایش جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان با هدف حل مشکل کمبود معلم

رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: افزایش جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان کشور با هدف حل مشکل کمبود معلم امسال در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین خنی فر روز شنبه در مراسم یکصدمین سال تاسیس دانشگاه تربیت معلم کشور در اراک اظهار داشت: طی سال جاری افزایش جذب دانشجو به دانشگاه فرهنگیان در دستور کار قرار گرفته و در همین راستا ۴۱ هزار دانشجو به دانشگاه فرهنگیان در سطح کشور جذب شده اند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور افزود: دانشگاه فرهنگیان در حال حاضر در سطح کشور ۳۴ مرکز دانشگاهی و ۶۴ پردیس دانشگاهی دارد و هم اکنون مجموعا بیش از ۷۰ هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند، در حالی که ۲۵ هزار صندلی این دانشگاه نیز خالی است.

خنی فر بیان کرد: افزایش جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان کشور، برمبنای سیاست گذاری وزارت آموزش و پرورش مبتنی بر تامین نیروی انسانی آموزگار و حل مشکل کمبود نیروی انسانی معلم صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور خاطر نشان ساخت: تاریخچه تاسیس دانشگاه فرهنگیان در کشور به سال ۹۰ بازمی‌گردد و در همان سال در سطح کشور بیش از ۲۱ هزار دانشجو به این دانشگاه جذب شدند.

وی عنوان کرد: در سال‌های بعد با توجه به کاهش جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان در سطح کشور با کمبود معلم روبه رو شدیم و در همین راستا افزایش جذب دانشجو در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور ادامه داد: بر مبنای طرح جامع تربیت معلم در کشور و براساس برنامه بلند مدت صد ساله، بایستی بیش از ۱۰۰ هکتار فضای دانشگاهی تربیت معلم در کشور ایجاد شود.

خنی فر اضافه کرد: هم اکنون این دانشگاه راه اندازی سه رشته جدید آموزشی را در دستور کار دارد که از جمله این رشته ها باید به رشته سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور ابراز داشت: طبق بررسی های صورت گرفته، در سال های آتی آموزش و پرورش کشور با کمبود بیش از ۱۳۰ هزار معلم مواجه خواهد شد که امید است با افزایش جذب در این دانشگاه، بخشی از این مشکل رفع شود.

 منبع : خبرگزاری مهر

برای مشاهده کلیه اخبار استخدام دانشجویی اینجا کلیک کنید

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام دانشگاه فرهنگیان اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ