افزایش تسهیلات اشتغالزایی روستائیان به ۵۰۰ میلیون ریال

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه ، از افزایش تسهیلات اشتغالزایی روستائیان زیرپوشش این نهاد به ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.
حسین خدرویسی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: افزایش این تسهیلات به منظور توسعه روستاها و ایجاد طرح های شغلی پایدار در بخش های کشاورزی، صنعت، دامداری و پرورش طیور صورت گرفته است.

وی ادامه داد: تسهیلات اشتغالزایی بدون نیاز به سپرده گذاری و با بازپرداخت طولانی مدت در اختیار مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در روستاها قرار می گیرد.
خدرویسی با بیان اینکه ثبت نام از متقاضیان وام توسعه روستایی در حال انجام است، گفت: مددجویان متقاضی وام روستایی ابتدا باید در سامانه 'کارا' به آدرس kara.mcls.gov.ir ثبت نام کنند.
مدیرکل کمیته امداد کرمانشاه یادآور شد: پس از ثبت نام متقاضیان، کمیته امداد، مددجویان واجد شرایط را پس از بررسی درخواست ها به بانک های عامل برای اخذ تسهیلات معرفی می کند.
وی خاطرنشان کرد: پیش از این مددجویان کمیته امداد که در روستاها ساکن بودند همچون دیگر افراد تحت حمایت از تسهیلات اشتغال این نهاد تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال بهره مند می شدند.
خدرویسی در پایان ابراز امیدواری کرد: با افزایش وام های روستایی شاهد رونق کسب و کار مددجویان و کاهش چشمگیر مهاجرت از روستا به شهرها روبرو شود.
در استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۶۸ هزار خانوار با جمعیتی بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر از حمایت ها و خدمات معیشتی، فرهنگی، مسکن و درمانی کمیته امداد بهره مند هستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال روستاییان اینجا کلیک کنید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ