افزایش بودجه عمومی آموزش‌وپرورش با اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان

۸ نظر
خبرگزاری فارس  : به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، سید محمد بطحایی صبح امروز در جمع معلمان و فرهنگیان استان بوشهر با اشاره به تلاش وزارت آموزش‌ و پرورش برای تعالی این نهاد تاثیرگذار اظهار داشت: هر چند آموزش‌ و پرورش نهاد مهم و تاثیرگذاری است اما این نهاد با مشکلات مختلفی دست‌وپنجه نرم می‌کند و باید با یک برنامه‌ریزی منسجم این مشکلات را برطرف کرد. وی افزود: حل مسائل و مشکلات آموزش‌ و پرورش نیازمند خرد جمعی و عزم ملی است، ضمن اینکه وزیر آموزش‌ و پرورش در این زمینه از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده خواهد کرد. بطحایی تصریح کرد: کم‌ بهره بودن برخی مربیان از دانش لازم و مشکلات معیشتی فرهنگیان، مشکلات فضاهای آموزشی، محدودیت‌ در روش‌های آموزش‌ و پرورش، از جمله چالش‌های فراروی وزارت آموزش‌ و پرورش است. معاون وزیر آموزش‌ و پرورش خاطرنشان کرد: آموزش‌ و پرورش بی‌کیفیت و فاقد ارزش‌های لازم علاوه بر اینکه کمکی به توسعه کشور نمی‌کند بلکه به‌ عنوان عاملی در مقابل توسعه‌یافتگی حرکت می‌کند. وی بیان داشت: یکی از مهم‌ترین شاخص‌های مربوط به آموزش‌ و پرورش، سهم توجه جامعه به آموزش‌ و پرورش است که این سهم از سال ۸۲ تا ۹۲ به‌ شدت کاهش‌یافته است، در سال ۸۲، چهار درصد از تولید ناخالص داخلی به آموزش‌ و پرورش می‌رسید، در سال ۹۲ این سهم به کمتر از ۱.۹ رسید و این موضوع نشان می‌دهد که توجه جامعه نسبت به آموزش‌ و پرورش کم می‌شود. معاون توسعه و پشتیبانی وزارت آموزش‌ و پرورش گفت: زنده ماندن ارزش‌ها در آینده منوط به امروز آموزش‌ و پرورش است، در این شرایط نسخه شفابخش این است که سیستم آموزشی بهره‌وری منابع را بالا ببرد تا جامعه به آموزش‌ و پرورش توجه بیشتری داشته باشد. وی با بیان اینکه در حوزه برنامه‌ریزی آموزشی یک شاخص مهم، میزان اختصاص بودجه عمومی به آموزش‌ و پرورش است، اظهار داشت: میزان اختصاص بودجه عمومی به آموزش‌ و پرورش در سال ۸۳-۸۴ نزدیک به ۱۵ درصد بود که سال‌به‌سال کاهش یافت و در سال ۹۲-۹۱ به ۹ درصد رسید ولی در دو سال اخیر به ۱۱ درصد رسیده است و با اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان به ۱۲ درصد خواهد رسید.

برای مشاهده آخرین خبر از وضعیت نظام رتبه‌بندی معلمان اینجا کلیک نمایید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۸ نظر برای افزایش بودجه عمومی آموزش‌وپرورش با اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان

  • س
    سیداحمد
    ۹ مرداد ۱۳۹۴، ۱۶:۱۵
    با سلام خدمت همکاران فرهنگی فکرنمیکنم اجرا شدن نظام رتبه بندی سودی بحال ما داشته باشه تنها سودش بحال کسبه هست که فورا با شنیدن چنین اخباری خونه دیگرون راهم میسوزونند
    • ر
      رضا
      ۳ مرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۰۷
      این طرح برای تمام فرهنگیان اجرا میشه یه فقط مخصوص معلمان هست؟
      • م
        محمد
        ۲۲ تیر ۱۳۹۴، ۰۹:۵۴
        سلام رتبه بندی چیز مسخره ای هسش ' ما می خواهیم نظام هماهنگ برا حقوق معلماه و کارکنان دولت بوجود بیاد'نه تبعیض حقوقی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        • م
          مجتبی
          ۱۸ تیر ۱۳۹۴، ۱۶:۰۸
          کشتن مارو با طرح رتبه بندی ،، مطمعنم هیچ فرقی به حال ما نمیکنه ، بازم هشتمون گرو نه
          • آ
            آریا
            ۱۵ تیر ۱۳۹۴، ۲۰:۴۶
            ممنون از سایت خوبتون که جدید ترین اخبار رو پخش می کنید خیلی متشکر
            • محتوا گذار شش
              ۱۵ تیر ۱۳۹۴، ۲۰:۴۸
              با سلام
              کاربر عزیز، از لطف شما سپاسگزارم و موفقیت شما را در تمام مراحل زندگیتان آرزومندیم
              با تشکر
            • آ
              آریا
              ۱۵ تیر ۱۳۹۴، ۲۰:۴۴
              ممنون از سایت خوبتون که جدید ترین اخبار رو پخش می کنید
              • محتوا گذار شش
                ۱۵ تیر ۱۳۹۴، ۲۰:۴۸
                با سلام
                کاربر عزیز، از لطف شما سپاسگزارم و موفقیت شما را در تمام مراحل زندگیتان آرزومندیم
                با تشکر

              لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

              ثبت پاسخ