اعمال رتبه‌بندی در حقوق معلمان بازنشسته

۴ نظر
همشهری : مدیرکل امور اداری وزارت آموزش و پرورش از اعمال رتبه‌بندی در افزایش حقوق بازنشستگان فرهنگی خبر داد. این افزایش البته برای معلمانی که پس از اجرای رتبه بندی از اول مهرماه ۹۴بازنشسته شده‌اند اعمال می‌شود. موضوع رتبه بندی معلمان شاغل البته با وجود وعده‌های مسئولان هنوز به‌طور کامل اجرا نشده و معلمانی که طی سال‌های اخیر بازنشسته شده‌اند نیز درخواست دارند تا رتبه‌بندی مشمول حال آنها نیز شود. مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اجرای رتبه‌بندی معلمان از ابتدای مهرماه ۹۴، گفت:« صندوق بازنشستگی کشوری آن را اعمال نمی‌کرد. پس از پیگیری موضوع توسط وزیر آموزش و پرورش، احتساب این افزایش از سوی صندوق بازنشستگی کشوری پذیرفته و به ادارات تابعه بخشنامه شد. میزان افزایش حقوق دوران بازنشستگی بستگی به رتبه افراد و مدت برخورداری آنها از این رتبه دارد.» به گفته سیدحسن حسینی بار مالی مربوط قبلا پرداخت شده و کسور بازنشستگی از مقرری‌ماه اول پس از رتبه‌بندی به‌حساب صندوق بازنشستگی واریز شده بود.  وعده آقای وزیر وزیر آموزش و پرورش سال ۹۴در پاسخ به پرسش همشهری مبنی براینکه فرهنگیان بازنشسته سال ۹۳ هم می‌گویند طرح رتبه‌بندی باید شامل حال آنها نیز شود، اینگونه توضیح داد:‌ «طبق مصوبه دولت رتبه‌بندی از اول مهر۹۴اجرایی می‌شود، هم‌اکنون در حال بررسی هستیم که آیا همکارانی که قبل از اول مهر بازنشسته می‌شوند، می‌توانند مشمول رتبه بندی شوند یا نه؟» به گفته علی‌اصغر فانی، سال۹۴اعتباری معادل ۲۴هزار میلیارد تومان در لایحه بودجه برای آموزش و پرورش درنظر گرفته شد و مجلس نیز ۵هزار میلیارد تومان به آن اضافه کرد. فانی، اردیبهشت امسال در پاسخ به پرسش همشهری مبنی بر اینکه می‌توان امیدوار بود فرهنگیان بیشتری شامل طرح رتبه‌بندی ‌شوند، گفت: «یقینا نیت ما همین است. مقداری از این کار برمی‌گردد به اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش. یقین بدانید که رتبه‌بندی معلمان ۲نتیجه به همراه خواهد داشت؛ یکی اینکه انگیزه همکاران عزیز فرهنگی ما را افزایش می‌دهد و دیگری ارتقای کیفیت آموزش و پرورش در مدارس است. چون همکار فرهنگی ما در مدرسه برای اینکه به رتبه بالاتر ارتقا پیدا کند، تلاش بیشتری می‌کند.» با همه تلاش‌هایی که برای اجرای این طرح شده و در کنار همه تعریف‌ها از آن، بازنشستگان سال ۹۳ که زمزمه‌های اجرای طرح در دوران کاری آنها آغاز شده نیز چشم انتظار چنین تصمیمی هستند.  درخواست بحق بازنشستگان تقاضای فرهنگیان بازنشسته مبنی بر اعمال طرح رتبه‌بندی در حقوقشان، خواسته‌ای بحق است. وزارت آموزش و پرورش و صندوق بازنشستگی در حال بررسی و مذاکره در این مورد هستند تا ان‌شاء‌الله این مشکل هم حل شود. در این‌باره حق به جانب بازنشستگان عزیز است و صندوق بازنشستگی باید به این خواسته منطقی پاسخ دهد.

برای مشاهده اخبار حقوق و دستمزد فرهنگیان اینجا کلیک کنید

برای مشاهده آخرین خبر از وضعیت نظام رتبه‌بندی معلمان اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۴ نظر برای اعمال رتبه‌بندی در حقوق معلمان بازنشسته

  • ک
    کریمی
    ۲۴ مهر ۱۳۹۶، ۲۳:۴۹
    با سلام و درود. جایگاه معلمین عزیز در کشورمان از نظر فرهنگی و اجتماعی و نیز معیشتی واقعا در وضعیت مناسبی قرار ندارد و بازنشستگان که دیگه میشه گفت اسف بار است. رتبه بندی حق همه ی معلمان به ویژه بازنشستگان این سازمان است. آنها که دوره سخت جنگ رو تجربه کردند و بسیاری از آنان با تحمل درد و رنج فراوان آن دوران اکنون با بیماری های به جا مانده از جبهه و جنگ و نیز گچ و تخته و مشکلات فرزندان و مخارج سنگین خانواده و اندک حقوق دریافتی که حتی پول کرایه خانه را هم نمیشه پرداخت کرد دست به گریبانند. اجرای طرح تحول بازنشستگان و رتبه بندی و ... حداقل حقی است که برای این قشر سختی کشیده باید در نظر گرفت. همه جای دنیا وقتی کسی بازنشسته شد همه جوره مورد حمایت قرار میگیرد. چرا که اکنون هم مخارجش بالا رفته و هم ناتوان است و دیگر نیروی جوانی را ندارد. امید است که .....
    • ر
      راننده مدرسه
      ۱۸ مرداد ۱۳۹۵، ۲۲:۵۳
      این عدالت نیست اقای فانی البته بنده جزه شاغلان هستم که شامل رتبه بندی هم نشدم چون جزء نیروی خدماتی هستم ولی بیشربازنشته های قدیمی نیاز به رتبه بندی دارند چون حقوقشان خیلی ناچیز است قشری فرامرش شده به حساب میایند باید دولت اینان را دریابد که الگوی فرهنگیان این مرزوبوم هستند امرزش وپرورش متاسفانه هیچ گونه نگاهی به کارمندانی که شاغل چه بازنشسته وحقوق کمی دارند ندارد ونیروهایی که حقوق حداقلی دارند افزایش میدهد وقشرهایی وجود دارد مثل نیروهای قدیمی وبازنشسته ونیروهای خدماتی مثل بنده که ٢/۵ساله هیچگونه افزایشی ندارند اصلاً توجه نمیکند وبرایش مهم نیست که قشرهای له شده باچه حقوقی دارند به مشقت زندگی میکنند وهنوز بعد سالها حقوقشان حتی به یک میلیون هم نرسیده وفقط قشرخاصی دراین مدت شامل افزایش چشم گیری شدن که بازهم حقشان هست وافزایش بجابوده ولی بقیه چی ایانمی توانید ملاکی را قرار بدهید مه لااقل نیروهایی که زیریک میلیون هستندرابه یک ونیم حقوقشان اصلاح گردد میتوانید خوب هم میتوانید ولی نمی دانم که چرا این قشرضعیف وله شده چراپشیزی برایتان مهم نیست وساقط ارزش میباشند
      • س
        سيد علي مرتضوى
        ۱۶ مرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۰۸
        سید علی مرتضوى.بنده داراى مدرک فوق لیسانس 30 سال در آموزش و پرورش و تا کنون 16سال سابقه تدریس در دانشگاه داشته ام. از سن 14 تا کنو ن داشته ام.چون در سال 84بازنشسته شده ام ا بین 1/3 تا 1/4 همکاران فرهنگى که الان در دانشگاه فرهنگیان با هم کار می کنیم حقوق دریافت می کنم.می خواهم بدانم بر اساس چه ملاکها و معیارهائى بنده باید ماهی1700000تومان حقوق دریافت کنم و زیر خط فقر باشم.
        • س
          سعید
          ۱۶ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۲۱
          با سلام .طرح رتبه بندی باید برای تمام بازنشسته ها اعمال شود. واین عین عدالت است.دولت یازدهم برای بازنشسته ها هیچ کاری انجام نداد . متاسفانه این علیرغم وعده های آقای روحانی است. ایشان اگر بخواهند دل بازنشستگان فرهنگی را بدست آورند، باید نه تنها طرح رتبه بندی را اعمال کنند،بلکه باید طرح تحول معیشت بازنشستگان را اجرا کنند!!

          لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

          ثبت پاسخ