اعلام فراخوان «استخدام» توسط دانشگاه فرهنگیان در شهریور

رئیس دانشگاه فرهنگیان درباره نیاز به هیئت علمی گفت: طبق مطالعات تا سال ۱۴۰۴، ۲۴۰۰ هیئت علمی کف نیاز ماست که باید از بین متقاضیان حائز شرایط وزارت علوم انتخاب شوند. ۴۰۰ ردیف استخدام به ما داده‌اند که ما شهریور ماه فراخوان می دهیم.

به گزارش ایسنا، حسین خنیفر در نمایشگاه دستاوردها و عملکرد وزارت آموزش و پرورش که در دبیرستان ماندگار البرز برگزار شد با بیان اینکه با اشاره به فراز و فرودهای آموزش و تربیت معلم در ادوار تاریخی گذشته اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان مولود مبارکی است و تلاش کردیم در هشت ماه گذشته تغییر و تحولاتی را رقم بزنیم، هرچند کار ما هم بی‌نقص نیست. ما برای تربیت معلم تراز جمهوری اسلامی دغدغه داریم.

وی افزود: بنده به اینکه خیمه بزنم روی یک پست و حتما چهارسال بمانم اعتقادی ندارم و از همینجا اعلام می‌کنم اگر شخصی بتواند بهتر کار کند و برنامه خوبی داشته باشد بنده خودم مشاور او می‌شوم. دغدغه اول ما تعلیم و تربیت معلمان شایسته و با اولویت دانشگاه فرهنگیان است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اخذ ۲۵ هزار ردیف استخدامی از طریق کنکور سراسری برای دانشگاه فرهنگیان در سال جاری گفت: مخالف جذب از طریق ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه نیستم و در بین این افراد هم معلمان خوبی وارد سیستم آموزشی شده اند، اما ما معتقدیم ابتدا باید از ظرفیت های دانشگاه فرهنگیان استفاده شود. تا کی معلم نهضت سوادآموزی و سرباز معلم داشته باشیم؟ هرچند در بین این گروهها هم معلمان خوبی وجود دارند و ما انکار نمی‌کنیم، اما باید به سمت نظام بایسته و شایسته تربیت معلم برویم.

خنیفر درباره یکی از بندهای استیضاح وزیر آموزش و پرورش با موضوع ضعف دانشگاه فرهنگیان گفت: وزیر تمام قد از روز تاسیس دانشگاه حمایت کرده و اگر حمایت وی نبود ما ۲۵ هزار ردیف استخدامی را نمی گرفتیم. بحث بودجه، بازنشستگان، ظرفیت ۱۷ هزار نفری مجوز استخدامی ماده ۲۸ همه و همه جزو اقدامات خوبی است که انجام شده است.

وی افزود: در جلسه دیروز کمیسیون آموزش درباره استیضاح، از این سوال عبور شد و گفتند این سوال کلی است و منظور تمام سیستم و فرآیندهاست و سوال نارس بود که نمایندگان قانع شدند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان درباره نیاز به هیئت علمی گفت: طبق مطالعات تا سال ۱۴۰۴، ۲۴۰۰ هیئت علمی کف نیاز ماست که باید از بین متقاضیان حائز شرایط وزارت علوم انتخاب شوند. شرط معدل، سن، کف امتیاز پژوهشی، سابقه علمی و... از جمله این شرایط است. ۴۰۰ ردیف استخدام به ما داده‌اند که ما شهریور ماه فراخوان می‌دهیم. رشته های مورد نیاز ما در هیئت علمی باید بر اساس ۱۶ ماده درسی تعریف شده تخصص داشته باشند و وارد شوند و برای ما بهتر است که سابقه معلمی داشته باشند.

خنیفر ادامه داد: امسال شروع به طراحی بسته‌های آموزشی برای دانشجومعلم ها کرده‌ایم که برخی از آنها به طریقه الکترونیکی هستند. در حال بررسی و تولید محتوای بالغ بر ۹۰ ماده درسی هستیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام دانشگاه فرهنگیان اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ