اعطای تسهیلات به مشاغل خانگی تا سقف ۳۵ میلیون تومان درخراسان رضوی

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان رضوی گفت: تسهیلاتی تا سقف ۳۵ میلیون تومان در راستای مشاغل خانگی و صنایع دستی در این استان پرداخت می شود.

به گزارش خبرنگارمهر، سید حسین کرابی عصر شنبه در گفتگو با مهر اظهار کرد:صنایع‌دستی در بخش مشاغل خانگی و کوچک تقسیم می‌شود و اعطای تسهیلات به این سرفصل شغلی با توجه به نیاز و تعداد شغل ایجادشده از پنج میلیون تومان تا ۳۵ میلیون تومان تفاوت دارد.
وی افزود: بیش از ۱۰۰ هنر در بخش مشاغل صنایع‌دستی کمیته امداد وجود دارد و مشاغلی مانند فرت بافی، قلاب‌بافی، گلیم‌بافی، قالی‌بافی، جاجیم‌بافی، سنگ‌های قیمتی، ترمه‌دوزی، تولیدات چرم، گل‌سازی، معرق، منبت، ابریشم‌دوزی، دوخت‌های سنتی، نمدبافی و عروسک بافی ازجمله هنرهایی است که منبع درآمد خانواده‌های تحت حمایت در خراسان رضوی شده است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان رضوی ادامه داد: این نهاد در نیمه نخست امسال هزار و ۷۹۸ طرح را با بیش از ۳۵ میلیارد تومان ایجاد کرده که در این میان ۷۵ شغل مربوط به صنایع‌دستی است.
وی گفت: یکی از پردرآمدترین مشاغل ایجادشده در کمیته امداد مربوط به حوزه صنایع‌دستی است و میزان تولیدات و درآمد مجریان طرح‌های اشتغال در صنایع‌دستی با توجه به بازار و میزان درخواست متغیر است و در این راستا تاکنون کمیته امداد خراسان رضوی ۵۴۹ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه را در بخش صنایع‌دستی پرداخت کرده است.
کرابی تاکید کرد: یکی از بخش‌های مهم و پرطرفدار در صنایع‌دستی قالی‌بافی است و خدمات خوبی مانند نظارت‌های فصلی، انجام خدمات چشم‌پزشکی و در صورت نیاز تجویز رایگان عینک به قالی‌بافان و استاندارد سازی فضای کاری ارائه می‌شود.
وی افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی برای ارتقای سطح کیفی تولیدات، ارائه مشاوره‌های متعدد بعد از ایجاد شغل، ارتباط با سازمان میراث فرهنگی و معرفی مراکز محل فروش صنایع‌دستی و فراهم کردن زمینه حضور در نمایشگاه‌های مختلف ازدیگر خدمات قابل‌ارائه به مجریان طرح‌های اشتغال در صنایع‌دستی است.

منبع: خبرگزاری مهر

برای مشاهده صفحه اصلی مشاغل خانگی اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبار نقش صنایع دستی در اشتغالزایی اینجا کلیک کنید

برای مشاهده آخرین اخبار وام اشتغال اینجا کلیک نمایید

 

 

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ