اعطای تسهیلات بانکی در راستای ایجادمشاغل خانگی توسط اصحاب فرهنگ، ادب و هنر

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از اعطای تسهیلات بانکی در راستای ایجاد مشاغل خانگی توسط اصحاب فرهنگ، ادب و هنر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، صابر سهرابی پیش از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران، گفت: کارگاه هایی در زمینه های بیمه، مالیات، بازاریابی و شیوه های کسب و کار برگزار شده و در پی آن هستیم در نیم سال دوم، طی تفاهم نامه هایی با نهادهایی چون جهاد دانشگاهی دوره های کارآفرینی فرهنگی هنری و سایر دوره های مرتبط را به صورت رسمی تر و علمی تر با گواهی های معتبر به صورت عمومی و خصوصی برای صاحبان مجوز فعالیت از این اداره کل برگزار کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این دوره ها آن است تا صاحبان مجوز نه تنها با کمترین مشکل مواجه شوند بلکه بتوانند فعالیت خود را رونق ببخشند و درآمدزایی مناسبی داشته باشند، ادامه داد: به دنبال آن هستیم تا مشکلات متداول موسسات، آموزشگاه های آزاد و مهارتی هنری، رسانه ها، نگارخانه ها، مشاغل خانگی و... در رشته های مختلف که از این اداره کل مجوز دارند، را با دستگاه های اجرایی و نهادهای مربوطه بتوانیم به حداقل برسانیم، ضمن آن که از صاحبان مجوز این اداره کل درخواست داریم تا مشکلات خود در راستای اشتغال و رونق کسب و کار خود را به واحد اشتغال اداره کل در میان بگذارند تا با بررسی آن موارد بتوانیم برای حل آن ها پس از بررسی کارشناسانه اقدامات لازم را صورت دهیم.

وی افزود: در راستای حمایت از کسب و کارهای فرهنگی این اداره کل همراه و همگام با اداره تعاون، کار و امور اجتماعی تسهیلات قانونی لازم را به صاحبان مجوز از این اداره کل خواهد داد که می توان به طرح کاج، طرح تکاپو، طرح کارورزی و ... اشاره کرد.

سهرابی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون حدود ۲۰ مجوز آموزشگاه مهارتی صادر شده که به طور متوسط ۶۸ نفر به صورت مستقیم و ۶۸ نفر هم به صورت غیرمستقیم در این آموزشگاه های مشغول به کار شده اند، افزود: همچنین مجوز ۷۰ آموزشگاه مهارتی و آزاد هنری نیز تمدید گشته که به صورت میانگین حدود ۲۸۰ نفر نیز در آن آموزشگاه ها مشغول فعالیت هستند.

وی یادآوری کرد: در طول یک سال گذشته حدود ۲۰ موسسه فرهنگی هنری چند منظوره مجوز گرفته اند که صورت میانگین ۱۰۰ نفر در این موسسات مشغول کار شده اند و ۲۰ موسسه تک منظوره نیز با حدود ۱۰۰ نفر نیرو مجوز فعالیت گرفته اند.

صابر سهرابی ادامه داد: صاحبان مجوزی که برای ایجاد یا توسعه اشتغال خود نیاز به تسهیلات دارند می توانند با مراجعه به سامانه کارا (kara.mcls.gov.ir) پس از ثبت نام و ارائه طرح خود، فرم خلاصه طرح را از واحد اشتغال ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی سطح استان تهیه و تکمیل کنند تا پس از بررسی برای دریافت تسهیلات به اداره کار معرفی شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به طرح کارورزی نیز گفت: صاحبان مجوز می توانند پس از ثبت نام در سامانه http://karvarzi.mcls.gov.ir از نیروی کارورز نیز استفاده کنند؛ واحدهایی که می خواهند از کارورز استفاده کنند، باید دقت داشته باشند که به ازای یک تا ۳ نفر بیمه شده تنها از یک کارورز، و بالاتر از ۳ نفر به ازای هر سه نفر بیمه شده می توانند یک کارورز داشته باشند.

وی اضافه کرد: بیمه و حقوق افراد کارورز، در طی دوران کارورزی که از ۳ تا ۹ ما می تواند باشد، را دولت پرداخت خواهد کرد و در صورتی که واحد پذیرنده پس از اتمام دوران کارورزی با کارورز قرارداد ببندد، می تواند از مزایای دیگری همچون تخفیف بیمه ای استفاده کند.

به گزارش خبرنگار مهر، دارندگان مجوز مشاغل خانگی می توانند از تسهیلاتی همچون وام ۴درصد، بیمه و ... استفاده کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

برای مشاهده صفحه اصلی مشاغل خانگی اینجا کلیک کنید

برای مشاهده آخرین اخبار وام اشتغال اینجا کلیک نمایید

 

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ