اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی به ۱۵۰ بانوی سیستانی

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۱۵۰ بانوی صنعتگر سیستانی از تسهیلات اشتغال‌زایی بهره‌مند می‌شوند.


به گزارش خبرگزاری تسنیم از زابل، کارگروه تخصصی بانوان و خانواده شهرستان زابل عصر امروز با حضور مدیرکل بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان، جمعی از مسئولین دستگاه های اجرایی استان در حوزه بانوان و فرماندار زابل در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

فاطمه فاضلی در این نشست بر لزوم توجه ویژه به زنان و کودکان زابل تاکید و اظهار داشت: با وجود شرایط سخت زیست محیطی و وقوع طوفان های سنگین و خسارت زا، باز هم زنان غیور سیستانی برای فراهم کردن شرایط مطلوب برای خانواده هایشان شجاعانه تلاش می کنند و دولت در قبال زنان سیستان وظیفه دارد همتی ویژه را در جهت رفع مشکلات و پیگیری مطالباتشان داشته باشد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان هدف از این سفر را بررسی ویژه مسایل و مشکلات و شناخت هرچه بیشتر توانمندی زنان سیستان عنوان کرد و افزود: توانمندی زنان زابل خود نقطه عطفی برای احیای وضعیت معیشتی و نمونه بارزی از نقش آفرینی ارزنده ی زنان در اقتصاد مقاومتی است.

وی هنر زیبای گلیم بافی و سیاه دوزی را یکی از ویژیگی های منحصر به فرد فرهنگ مردم سیستان خواند و گفت: زنان سیستان سفیر این زیبایی و هنر هستند و دولت موظف است در تشکیل شرکت های تعاونی برای توانمند سازی زنان صنعتگر اهتمامی ویژه داشته باشد.

از این رو در این سفر به ۱۵۰ زن صنعتگر زابل تسهیلات اشتغال زایی تعلق گرفت و به کارگاه های صنایع غذایی دستی و کانون اجتماعی بانوان با رایزنی دفتر بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان با دستگاه های اجرایی نظیر اداره کل بهزیستی و اداره کل عشایری استان علاوه بر تسهیلات مالی، چرخ خیاطی و دیگر اقلام جهت تقویت اشتغال زایی آنان تعلق گرفت.

فاطمه فاضلی از ضروریت تقویت کانون فرهنگی اجتماعی بانوان سخن گفت و افزود: خوشبختانه این کانون در زابل به خوبی و با قوت مشغول خدمات رسانی به زنان سیستانی است و الگویی مطلوب برای سایر شهرهای استان است.

مدیر کل بانوان و خانواده استانداری از نگاه فرماندار زابل به جامعه بانوان و همراهی و توجه ویژه مشاورین بانوان دستگاه های اجرایی استان در این سفر قدردانی کرد.

همچنین مسئولین و مشاورین بانوان ادارات آموزش پرورش، فناوری اطلاعات، اداره کل بهزیستی، سازمان صنعت معدن، اداره کل امور عشایری استان نیز در این کارگروه به ارائه گزارش در حوزه بانوان سیستان پرداختند.

منبع : خبرگزاری تسنیم

برای مشاهده اخبار اشتغال بانوان اینجا کلیک کنید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ