اعطای تسهیلات اشتغالزایی به ۴۸۰۰ نفر

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه از اعطای تسهیلات اشتغالزایی به ۴۸۰۰ نفر خبر داد.سرهنگ حسین قبادی بصیر در گفتگو با خبرنگار مهر به تشریح فعالیت های سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه پرداخت و اظهار داشت: بسیج سازندگی در چند محور اساسی فعالیت می‌کند و در این محورهای بر سه موضوع متمرکز شده است.

وی توانمندسازی افراد جویای کار با ارائه آموزش‌های کاربردی را از موضوعات ذکر شده عنوان کرد و افزود: با همکاری رسته‌های ایجاد اشتغال دستگاه‌های متولی همچون جهادکشاورزی، فنی و حرفه ای، میراث فرهنگی این آموزش‌ها ارائه می‌شود.
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه گفت: عموما این آموزش به افراد بسیجی جویای کار که به سازمان مراجعه می‌کنند پس از معرفی به دستگاه‌های مذکور ارائه شده و در پایان نیز به آنها گواهی پایان دوره اعطا می‌شود.
سرهنگ قبادی بصیر تصریح کرد: در مرحله بعد امکانات سپاه که یکی از آنها همین دهکده اقتصاد مقاومتی است را در اختیاررسته‌های نمونه ایجاد اشتغال قرار خواهیم داد.
وی ادامه داد: در مرحله بعدی ما از افرادی که دوره‌های آموزشی را طی کرده اند با اعطای تسهیلات اشتغالزایی حمایت خواهیم کرد.
اعطای تسهیلات اشتغالزایی به ۴۸۰۰ نفر
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه از اعطای تسهیلات اشتغالزایی به ۴۸۰۰ نفر در استان خبر داد و گفت: در یکسال اخیر به بیش از ۵۰۰۰ نفر آموزش‌ اشتغال در رشته‌های مختلف ارائه شد.
به گفته سرهنگ قبادی بصیر، این تسهیلات خرد اقتصاد مقاومتی به ازای هر نفر ۱۵ میلیون تومان برای تامین سرمایه‌ در گردش و خرید تجهیزات برای طرح‌های خرد پرداخت شده است.
وی تصریح کرد: یکی از مزایای این تسهیلات این است که درگیری‌های سیکل اداری که برای تسهیلات دیگر وجود دارد اینجا حذف شده و دریافت وام تسهیل شده است.
مضای تفاهم‌نامه با استانداری برای پرداخت تسهیلات اشتغال
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه بر تسهیل در اختیار گذاشتن امکانات و تجهیزات بلااستفاده به افراد جویای کار تاکید کرد و گفت: در این راستا این امکانات را برای ایجاد اشتغال در اختیار افراد جویای کار قرار خواهیم داد.
سرهنگ قبادی بصیر با اشاره به سایر خدمات و اقدامات سازمان بسیج سازندگی در راستای ایجاد اشتغال اظهار داشت: به دنبال همکاری و تفاهم‌نامه با برخی دستگاه‌ها همچون فنی و حرفه‌ای و استانداری هستیم.
وی به امضای تفاهم‌نامه با استانداری کرمانشاه اشاره کرد و افزود: تفاهم‌نامه‌ای با استانداری داشته‌ایم تا از منابع کم‌بهره توسعه روستایی برای ایجاد مشاغل در روستاها با
معرفی افراد از سوی سازمان برای دریافت این تسهیلات جهت ایجاد اشتغال در این مناطق استفاده کنیم.
گروه‌های جهادی هدفمند می‌شوند
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه همچنین از دیگر محورهای فعالیت این سازمان به خدمت‌رسانی در قالب گروه‌های اشاره کرد و افزود: این گروه‌ها در بحث ترویج فرهنگ کار و مدیریت جهادی فعالیت‌های متعددی در حوزه‌های عمران، سلامت، بهداشت و درمان، فرهنگی و... دارند.
وی بیان داشت: در این گروه‌های جهادی از تمام اقشار حضور دارند و بدون هیچ مزد و منتی عاشقانه و خالصانه به نیازمندان خدمت‌رسانی می‌کنند.
سرهنگ قبادی بصیر از هدفمندسازی و بهینه‌سازی اقدامات گروه‌های جهادی خبر داد و گفت: برای هر یک از گروه‌های جهادی یک منطقه خدمت‌رسانی مشخص شده تا چند سال در آن منطقه فعالیت کنند و با مشکلات، موانع و ظرفیت‌های آنجا آشنا شده و برای رفع مشکلات برنامه‌ریزی بلندمدتی داشته باشند و بتوانند به مسئولان منطقه نیز در جهت شناسایی و رفع مشکلات کمک کنند.
شرکت سالانه ۵۰۰۰ دانش‌آموز در اردوهای هجرت
وی همچنین به اردوهای هجرت دانش‌آموزی اشاره‌ای داشت و افزود: سالانه ۵۰۰۰ نفر در ایام تابستان در اردوهای هجرت شرکت می‌کنند.
سرهنگ قبادی بصیر بیان داشت: اردوها ۱۰ روزه بوده و بنابراین سالانه ۵۰ هزار نفرـ روز خدمت در این اردوها انجام می‌شود.
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه ادامه داد: البته در کنار آن کارهای فرهنگی برای داش‌آموزان صورت می‌گیرد.
اهدای ۳۸۵ جهیزیه کامل به زلزله‌زده‌ها
وی از دیگر خدمات سازمان بسیج سازندگی استان به تامین بسته‌های حمایتی برای محرومان جامعه اشاره کرد و افزود: این اقدامات توسط قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه تامین می‌شود.
سرهنگ قبادی بصیر تصریح کرد: در سال جاری ۳۸۵ بسته جهیزیه کامل برای زلزله‌زده‌های سرپل‌ذهاب و ثلاث‌باباجانی اهدا شد.
ساخت ۱۰۰ واحد زلزله‌زده
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت های عمرانی، از تقبل ساخت ۱۰۰ واحد مسکونی زلزله زده خبر داد.

منبع: خبرگزاری مهر

برای مشاهده آخرین اخبار وام اشتغال اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ