اعتبار رتبه بندی معلمان قابل جابجایی نیست

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت: اعتبار رتبه بندی معلمان قابل جابجایی نیست، زیرا مجلس در لایحه بودجه ۱۳۹۸ این اعتبار را صرفا برای اجرای نظام رتبه بندی معلمان مصوب کرده است .


به گزارش خبرنگار بازارکار به نقل از خانه ملت حمیدرضا حاجی ‌بابایی با بیان رتبه بندی معلمان به اخبارهای این که در راستا منتشر می شود اشاره کرد و گفت: در سال ۱۳۹۸ گفتگو ها،اخبار و برداشت‌های متفاوتی از نظام رتبه بندی معلمان مطرح شده است.
نماینده مردم همان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: سخنگوی دولت در سال جاری اعلام کرده اند که تا دو ماه آینده نظام رتبه بندی معلمان اجرایی می شود.
رئیس فراکسیون فرهنگیان تصریح کرد: سرپرست وقت وزارت آموزش وپرورش نیز در رسانه ها در شرایط مختلف اعلام کرده بودند که تا شهریور ماه سال جاری نظام رتبه بندی اجرایی خواهد شد.
اقدامی در راستای رتبه بندی معلمان صورت نگرفته است
وی یادآور شد: اکنون که در آستانه سال تحصیلی قرار گرفته ایم، هیچ اقدامی در راستای رتبه بندی معلمان صورت نگرفته است و تنها جسته و گریخته اخباری در شبکه های اجتماعی کشور منتشر می شود که فضای عمومی فرهنگیان را ملتهب می کند.
حاجی بابایی گفت: ضرورت دارد که دولتمردان با فرهنگیان گفتگویی شفاف داشته باشند و در این زمینه ابهام زدایی نمایند.
نظام رتبه بندی معلمان به افزایش حقوق مقطعی معلمان ظلمی بزرگ به معلم ،سند تحول بنیادین ونظام رتبه بندی معلمان است
وی گفت: باید در نظر داشت قانون نظام رتبه بندی به دنبال تغییر و ارتقای جایگاه معلمان است و در این زمینه باید تاکید نمود، در نظام رتبه بندی عنوان باید تغییر کند، عنوانی که به ارتقای جایگاه معلم منجر شود؛ با این تفسیر تقلیل نظام رتبه بندی معلمان به افزایش حقوق مقطعی معلمان ظلمی بزرگ به معلم، سند تحول بنیادین و نظام رتبه بندی معلمان است.
وی تاکید کرد: با این استدلال ضرورت دارد که لایحه نظام رتبه بندی معلمان هرچه سریعتر به مجلس ارسال شود و اعتبار ۲۰۰۰ میلیارد تومانی نظام رتبه بندی در جایگاه خود هزینه شود.
حاجی بابایی تاکید کرد: اعتبار رتبه بندی معلمان قابل جابجایی نیست، زیرا مجلس در لایحه بودجه ۱۳۹۸ این اعتبار را صرفا برای اجرای نظام رتبه بندی معلمان مصوب کرده است .
نظام رتبه بندی معلمان قانون است و پشتوانه اجرایی دارد
وی بیان داشت: نباید با معلمان ابهام آلود، متناقض و متضاد سخن گفت، نظام رتبه بندی معلمان قانون است و پشتوانه اجرایی دارد و تفاسیر و استفاده های ابزاری دیگر از این قانون ره به جایی نمی برد.

منبع : خبرگزاری خانه ملت

برای مشاهده آخرین خبر از وضعیت نظام رتبه‌بندی معلمان اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ