اشتغال ۶۶۵ نفر در کارگاه‌های زندان زنجان

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان با بیان اینکه هم اکنون ۶۶۵ نفر از زندانیان در کارگاه‌های مختلف زندان مشغول به کار هستند، گفت: یک عده اشتغال مولد و یک عده هم اشتغال نشسته از جمله صنایع دستی را دارند.

علاءالدین کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان یکی از موضوعات قابل توجه و اولویت‌دار اداره کل زندان‌های استان زنجان انجام مراقبت‌های پس از خروج و همچنین آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان با بیان اینکه در راستای همین موضوع با وجود اینکه بیشتر زندانیان ورودی به زندان‌ها زیر دیپلم هستند، زمینه ادامه تحصیل برای آن‌ها فراهم شده است، تصریح کرد: مبحث تحصیلات با کاهش وقوع جرم ارتباط مستقیم دارد، یعنی هر قدر تحصیلات بالاتر باشد میزان جرائم نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به تحصیل ۱۸۳ زندانی در دوره راهنمایی و دبیرستان افزود: همچنین ۱۶ نفر در مقطع سوادآموزی و ۲۵ نفر در دوره آموزش عالی مشغول به تحصیل هستند.

کریمی همچنین به بحث حرفه‌آموزی زندانیان نیز اشاره کرد و گفت: سال قبل یک هزار و ۲۶۲ نفر در کلاس‌های مختلف حرفه‌آموزی ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۸۳۷ نفر دوره‌های مربوط را گذارنده و در آزمون شرکت و گواهی مربوط را دریافت کردند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان با بیان اینکه طی آسیب‌شناسی انجام شده یکی از دلایل ارتکاب جرم نداشتن شغل و حرفه است، گفت: حرفه‌آموزی زندانیان برای پیشگیری از وقوع همین جرائم صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در راستای همین موضوع هم اکنون ۶۶۵ نفر از زندانیان در کارگاه‌های مختلف زندان مشغول به کار هستند، اضافه کرد: یک سری اشتغال مولد و یک سری اشتغال نشسته از جمله صنایع دستی را دارند.

کریمی گفت: به لحاظ اینکه این زندانیان سرپرست خانوار هستند با ایجاد کارگاه‌ها زمینه اشتغال آنها فراهم شده و دستمزد نیز به آنها پرداخت می‌شود.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان با بیان اینکه زندانیان به لحاظ شرایطی که دارند، دارای محدودیت‌هایی برای یافتن شغل پس از خروج از زندان هستند، تصریح کرد: به همین دلیل برای جلوگیری از بازگشت آنها به بزه و جرم، آموزش‌های لازم ارائه می‌شود تا پس از آزادی شغل و حرفه داشته باشند.

 منبع : خبرگزاری فارس

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال زندانیان اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ