اشتغال ۴۸۸ نفر در بخش صنایع دستی خراسان جنوبی

صنایع دستی خراسان جنوبی در نیمه نخست امسال برای ۴۸۸ نفر شغل ایجاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اشتغال ۴۸۸ نفر در بخش صنایع دستی خراسان جنوبیاستان گفت: در شش ماه گذشته ۹۴۶ نفر در کارگاه های صنایع دستی خراسان جنوبی آموزش دیدند که از این تعداد برای ۱۶۶ نفر پروانه تولید انفرادی، ۲۵۶ نفر مجوز مشاغل خانگی و برای ۶۶ نفر مجوز اشتغال روستایی صادر شده است و ۴۵۸ نفر نیز کارت شناسایی صنعتگران دریافت کردند.
عباس زاده افزود: برای راه اندازی کارگاه های صنایع دستی که ۴۸۸ نفر در آن مشغول به کار شدند، ۹ میلیارد تومان تسهیلات صنایع دستی پرداخت شد.
حوله بافی،جاجیم بافی، گلیم، تراش سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی، صنایع چوب و فلزات و سفال از جمله کارگاه هایی است که در نیمه نخست امسال برای راه اندازی آنها مجوز صادر شد.
وی همچنین با بیان اینکه تعهد امسال صنایع دستی خراسان جنوبی صدور ۱۸۰ مجوز پروانه تولید انفرادی، ۵ مجوز پروانه تولید کارگاهی و ۴۰۰ مجوز کارت شناسایی است افزود: صنایع دستی به طور میانگین برای هر کارگاه ۱۰ میلیون تومان از محل تسهیلات مشاغل خانگی، روستایی، مستقل و پشتیبان پرداخت می کند که با روند رو به رشد صنایع دستی استان، بیش از این تعهدات محقق خواهد شد.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: سال گذشته نیز برای متقاضیان ۱۵۵ فقره پروانه تولید انفرادی و ۷ فقره مجوز تولید کارگاهی و برای ۱۱۷۰ نفر هم کارت شناسایی صادر شد.
هم اکنون اطلاعات ۶ هزار صنعتگر در سامانه صدور مجوزهای صنایع دستی خراسان جنوبی ثبت شده است.

منبع : خبرگزاری صدا و سیما

برای مشاهده اخبار نقش صنایع دستی در اشتغالزایی اینجا کلیک کنید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ