اشتغال ۱۹۹۰ مددجوی کمیته امداد در چهارمحال و بختیاری

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خمینی چهارمحال و بختیاری گفت: از سال ۹۵ تاکنون زمینه اشتغال یک هزار و ۹۹۰ زن سرپرست خانوار و فرزند دختر مددجویان و نیازمندان در استان فراهم‌شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی چهارمحال و بختیاری؛ مهدی امیری گفت: ایجاد زمینه اشتغال و کمک به توانمندسازی مددجویان یکی از وظایف و کارکردهای مهم و اساسی کمیته امداد است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خمینی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه خروج سالانه ۱۰ درصد از مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی از برنامه‌های پنجم توسعه کشور است، افزود: از سال ۹۵ تاکنون زمینه اشتغال یک هزار و ۹۹۰ زن سرپرست خانوار و فرزند دختر مددجویان و نیازمندان در استان فراهم‌شده است.

وی به برگزاری طرح‌های اشتغال‌زایی ویژه زنان و دختران تحت حمایت کمیته امداد استان اشاره کرد و افزود: طرح‌های اشتغال شامل خیاطی، آرایشگری، پرورش زنبور عسل، قالیبافی، گلیم‌بافی، صنایع‌دستی و مشاغل متنوع هستند.

امیری اضافه کرد: کمیته امداد استان برای توانمندسازی زنان نیازمند از سال ۹۵ تاکنون ۲۶ میلیارد و ۳۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت کرده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خمینی چهارمحال و بختیاری با بیان افزایش هرساله مبلغ وام‌های حوزه اشتغال و خودکفایی، ادامه داد: در سال ۹۵، هشت میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به ۷۸۷ زن، در سال ۹۶، ۱۳ میلیارد تومان تسهیلات به ۸۵۸ نفر و از ابتدای سال جاری تاکنون نیز پنج میلیارد تومان به ۳۴۵ زن سرپرست خانوار و فرزند دختر مددجویان و نیازمندان پرداخت‌شده است.

منبع : خبرگزاری فارس

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال مددجویان اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار کمیته امداد اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ