اشتغال مددجویان در خارج از زندان‌ها گسترش می‌یابد

جلسه معرفی اعضای جدید هیات اجرایی بنیاد تعاون زندانیان استان با حضور حیدر آسیابی دادستان مرکز استان، محمود باهنر مدیر کل زندان‌های استان، گونه‌پی مدیر نمایندگی بنیاد تعاون زندانیان استان، حجت‌الاسلام قدرتی معاون اصلاح و تربیت و برخی از مسئولین اداره کل زندان‌ها در دفتر دادستان مرکز استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی زندان‌های استان سمنان، حیدر آسیابی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان در این جلسه، اشتغال زندانیان و بیکار نبودن آنها را امری بسیار مهم دانست و گفت: با توجه به مزایای اشتغال زندانیان از جنبه‌های معیشتی و کاهش آسیب‌ها، هدف‌گذاری باید به‌گونه‌ای باشد که اشتغال محکومین به حداکثر رسیده و این فرصت برای همه زندانیان واجد شرایط استان فراهم گردد.
گسترش فعالیت‌های بنیاد تعاون زندانیان در راستای حمایت از کالای ایرانی

آسیابی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «حمایت از کالای ایرانی» اظهار کرد: گسترش فعالیت‌های بنیاد تعاون زندانیان و تقویت کارگاه‌های تولیدی در داخل زندان‌ها نیز در راستای عمل به منویات رهبر معظم انقلاب است، چرا که در صورت استفاده از ظرفیت‌های موجود و توانمندی‌های مددجویان، امکان افزایش تولید محصولات در کارگاه‌های بنیاد تعاون استان وجود خواهد داشت.

دادستان مرکز استان با اشاره به شرایط مناسب اردوگاه حرفه‌آموزی و کاردرمانی برای توسعه اشتغال بیان کرد: با توجه به تمرکز محکومین موادمخدر در اردوگاه حرفه‌آموزی و کاردرمانی، امکان دو برابر کردن اشتغال زندانیان در این مرکز وجود دارد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه استان سمنان از نظر دارا بودن واحدهای صنعتی و کشاورزی بسیار غنی است و امکان بکارگیری تعداد زیادی از مددجویان در مراکز اشتغال خارج از زندان‌ها وجوددارد.

آسیابی در پایان با بیان اینکه دستگاه قضایی استان در چارچوب قوانین و بخشنامه‌ها، آمادگی حداکثر همکاری و حمایت از فعالیت‌های حوزه اشتغال زندانیان را دارد، اظهار امیدواری کرد: انشاءالله با ورود آقای محمد همتیان که تجارب ارزشمندی در معاونت امور اقتصادی استانداری داشته و همچنین آقای محمد ناظم رضوی شهردار محترم سمنان به هیات اجرایی بنیاد تعاون زندانیان، شاهد تقویت این بنیاد و توفیقات آن باشیم.
گسترش اشتغال مددجویان در خارج از زندان‌ها به‌عنوان رویکرد اصلی

محمود باهنر مدیر کل زندان‌های استان نیز در ابتدای این جلسه، با بیان اینکه بنیاد تعاون و انجمن حمایت زندانیان به مثابه دو بازوی توانمند، یاریگر سازمان زندان‌ها برای توسعه اصلاح و تربیت زندانیان و خانواده‌های آنان هستند، ابراز کرد: بنیاد تعاون زندانیان به‌عنوان متولی اصلی اشتغال و حرفه‌‌آموزی زندانیان و خانواده‌ آنان، سازمان زندان‌ها را در مسیر توسعه زیرساخت‌ها و اجرای فرآیندهای اصلاحی و تربیتی به‌ویژه در بحث اشتغال و حرفه‌آموزی یاری داده و در این زمینه دارای وظایف مشخصی است.

وی با بیان اینکه بنیاد تعاون زندانیان طبق اساسنامه دارای شخصیت حقوقی است و در راستای ایجاد موسسات صنعتی، کشاورزی و خدماتی در جهت رسالت اشتغال‌زایی زندانیان فعالیت می‌کند، تصریح کرد: توسعه اشتغال مددجویان ضمن اینکه زمینه‌ساز کاهش آسیب در زندان‌ها می‌باشد، شرایط کسب درآمد پایدار توسط مددجویان را فراهم می‌کند و آنها می‌توانند از این طریق به اقتصاد خود و خانواده‌های خود کمک شایانی کنند.

باهنر با بیان اینکه رویکرد سازمان زندان‌ها گسترش اشتغال مددجویان در خارج از زندان است، خاطرنشان کرد: جا دارد از مراجع محترم قضایی استان به‌ویژه دادستان محترم مرکز استان که همواره ما در این مسیر مورد حمایت قرار داده‌اند تشکر و قدردانی کنم.
۴۴ کارگاه اشتغال بنیاد تعاون زندانیان در سطح زندان‌های استان سمنان

در ادامه این نشست، گونه‌پی مدیر نمایندگی بنیاد تعاون زندانیان استان سمنان، توسعه اشتغال زندانیان و خانواده آنان را مستلزم تقویت ساختار بنیاد تعاون دانست و گفت: در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در مسیر گسترش اشتغال در زندان‌های استان انجام گرفته و در حال حاضر نیز با پیگیری‌های جناب آقای باهنر مدیر کل محترم زندان‌های استان و تقویت هیات اجرایی بنیاد، امیدواریم از این پس گام‌های موثری در راستای توسعه فعالیت‌های بنیاد تعاون زندانیان استان برداشته شود.

گونه‌پی با بیان اینکه در حال حاضر بنیاد تعاون دارای ۴۴ کارگاه اشتغال فعال در سطح زندان‌های استان می‌باشد ابراز کرد: در سال ۹۶ به طور میانگین ۶۰۰ نفر از زندانیان استان در زندان‌های استان به صورت اشتغال مولد و غیرمولد مشغول به‌کار بوده‌اند.

مدیر نمایندگی بنیاد تعاون زندانیان استان سمنان با بیان اینکه فرصت‌ها و تهدیدهای در مسیر بنیاد تعاون استان وجود دارد، خواستار حمایت مراجع محترم قضایی برای توسعه اشتغال مولد زندانیان استان در خارج از زندان‌ها شد و گفت: مراکز تولیدی زیادی در سطح استان وجود دارند که امکان جذب مددجویان به عنوان نیروی انسانی را دارند، بنابراین خواستار همکاری قضات محترم برای اعطای امتیاز اعزام به‌کار زندانیان به کارگاه‌های خارج از زندان هستیم.
معرفی اعضای جدید هیات اجرایی بنیاد تعاون زندانیان استان

حجت‌الاسلام قدرتی، معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های استان سمنان نیز در این جلسه با تشکر از دادستان مرکز استان، خواستار طرح موضوع همکاری با بنیاد تعاون در همایش دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان شد.

در ادامه این جلسه محمد همتیان عضو جدید هیات اجرایی بنیاد تعاون زندانیان استان به بیان پیشنهادهایی در راستای تقویت فعالیت‌های بنیاد پرداخت و گفت: معرفی و شناساندن بنیاد تعاون به مسئولین و صاحبان صنایع و همچنین تعیین فضاهای جدید برای گسترش فعالیت بنیاد از جمله اقداماتی است که انشاءالله به زودی صورت خواهد گرفت.

گفتنی است در این نشست، آقایان محمد همتیان و محمد ناظم رضوی شهردار سمنان به‌عنوان اعضای جدید هیات اجرایی نمایندگی بنیاد تعاون زندانیان استان سمنان معرفی شدند و حکم آقای همتیان در پایان این جلسه توسط آسیابی دادستان مرکز استان به وی اعطا شد.

منبع: روابط عمومی زندان‌های استان سمنان

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال زندانیان اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال مددجویان اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ