اشتغال دائم ۱۰۰ نفر از هنرمندان صنایع دستی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: ۱۰۰ نفر از هنرمندان صنایع دستی بلوچستان تحت حمایت قرار گرفتند و به‌صورت دائم در کارگاه‌های تولیدی مشغول به‌کار شدند.

عبدالرحیم کردی در گفت‌وگو با تسنیم در چابهار اظهار داشت: هنردستان زنان و مردان بلوچ بلوچستان بی‌نظیر و در ایران بی‌همتاست؛ منطقه آزاد چابهار در راستای تجاری کردن این صنعت فاخر و شناساندن بهتر آن‌، در برنامه‌ای منسجم حمایت و آموزش هنرمندان صنایع دستی بلوچستان را در دستور کار قرار داده است.
وی افزود: از سال گذشته با راه‌اندازی ۱۹ کارگاه تولیدی صنایع دستی فاخر بلوچستان همچون سوزن‌دوزی، معرق صدف و...۱۰۰ نفر از هنرمندان صنایع دستی بلوچستان در این کارگاه‌ها مشغول به‌کار شدند.
وی خاطرنشان کرد: هم‌چنین برای پایدارماندن این اقدامات، منطقه آزاد چابهار این ۱۰۰ نفر از هنرمندان صنایع دستی را در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان،عشایر و کشاورزان بیمه کرده است و برنامه‌داریم حداقل ۴۰۰ نفر دیگر هم به بیمه‌شدگان تا پایان سال اضافه کنیم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: هم‌چنین با برگزاری نمایشگاه‌های فصلی و دائمی در ایام مختلف، هنرمندان موفق شدند بخش مهمی از هنردست خود را به‌فروش برسانند و برای آن‌ها بازاریابی گسترده‌ای نیز انجام دهند.
کردی با بیان اینکه آموزش مداوم هنرمندان و شناسان‍ه‌دار کردنشان نیز در دستورکار است؛ گفت: از سال گذشته با برگزاری دوره های مختلف علمی و کاربردی حداقل ۱۷۷ گواهی مهارت برای هنرمندان صادرشده است تا به‌عنوان هنرمند شناسامه‌دار شوند و بتوانند از ارگان‌ها و صندوق‌های هنری تسهیلات دریافت کنند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار تاکید کرد: : صنایع دستی سیستان و بلوچستان نیاز به تجاری‌سازی دارند؛ هرچند در کوتاه مدت بیمه کنیم و یا حمایت کنیم اما در بلند مدت نیاز به بازاریابی برای فروش صنایع دستی به‌صورت مستمر و پایدار را داریم تا صنعتگر درآمدزا و به‌طور کامل خودکفا و حتی کارآفرین شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برای مشاهده اخبار نقش صنایع دستی در اشتغالزایی اینجا کلیک کنید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ