اشتغال۷۰هزار نفری در صنایع دستی هرمزگان

استاندار هرمزگان گفت: ۷۰هزار نفر در هرمزگان در حوزه صنایع دستی مشغول به کار هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، فریدون همتی عصر سه شنبه در همایش دو روز فرصت‌های سرمایه گذاری در هرمزگان و در آئین افتتاح نمایشگاه افزود: باید صنایع دستی هرمزگان برجسته شود ،۷۰ هزار نفر در کل این استان در صنعت صنایع دستی مشغول به کار هستند که این نشان از ظرفیت خوب در این حوزه دارد که باید بیشتر در این خصوص به آن پرداخته شود.
وی با اشاره به اینکه هرمزگان استان فرصت هاست گفت هدف از ایجاد این نمایشگاه در هتل هرمز، معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری وشناساندن صنایع دستی به مهمان‌های خارجی و داخلی و سرمایه گذاران برای جذب و معرفی بهتر استان بوده و مهمانان می‌توانند در محلی که مستقر هستند از این نمایشگاه بازدید کنند تا توانمندی‌های استان را بشناسند و برای سرمایه گذاری جذب شوند.
وی ادامه داد: اگر بخواهیم اشتغال را در پهنای استان توسعه بدهیم و مردم نیز در روستاها و در نقاط زندگی خود نگه داریم می‌توانیم در صنعت صنایع دستی آنها را مورد حمایت قرار بدهیم که برپایی این نمایشگاه‌ها خیلی می‌تواند ما را به هدفمان نزدیک کند.
استاندار هرمزگان تصریح کرد: در این همایش فرصت‌های سرمایه گذاری مهمانان و سرمایه گذاران زیادی از داخل و خارج از کشور داشتیم و همچنین سفیران کشورهای دیگر و سفیران ایران در کشورها نیز حضور داشتند که خود می‌تواند نوید بخش شناسایی فرصت‌های خوب استان هرمزگان در بخش‌های مختلف سرمایه گذاری باشد.
استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه باید فرصت‌های خوب سرمایه‌گذاری را به علاقمندان و سرمایه گذاران بخوبی معرفی کنیم اظهار داشت: با برگزاری این همایش‌ها و دعوت از علاقمندان خارجی و داخلی برای سرمایه‌گذاری در استان و نشان دادن ظرفیت‌های بالقوه زیادی که هنوز کسی به آن ورود نکرده را باید بخوبی معرفی کنیم و با برگزاری این همایش و پخش این خبر در شبکه‌های خبری ملی و شبکه‌های خارجی خود شهر بندرعباس و استان هرمزگان به همه معرفی شده وهمه بهتر در جریان ظرفیت‌های خوب این استان قرار می‌گیرند.
۶۰ هزار شغل در صنایع انرژی بر پارسیان
مدیرعامل منطقه ویژه انرژی بر پارسیان گفت: باید تکمیل زیر ساخت‌ها و شروع کار در افق نه چندان دور، در منطقه‌ی ویژه پارسیان ۶۰ هزار شغل مستقیم و ۲۰۰ هزار شغل غیر مستقیم ایجاد خواهد شد.
شاهرخی در نمایشگاه فرصت‌های سرمایه گذاری در هرمزگان با بیان اینکه زیر ساخت‌های لازم در خصوص منطقه‌ی ویژه انرژی بر پارسیان در حال انجام است بیان کرد: هاب سوم پتروشیمی در منطقه ویژه انرژی بر پارسیان تشکیل می‌شود که در این راستا وزارت نفت و شرکت ملی پتروشیمی و با کمک وزارت صنعت، معدن و تجارت این کار در دست اجرا است.
وی با اشاره به افق روشن در خصوص اشتغال در این منطقه بیان کرد: زیر ساخت‌های لازم مانند برق و آب در اولویت کار ما بوده تامین برق آن برعهده شرکت مپنا و آب نیز با احداث آب شیرین کن این منطقه برای انجام کارها تامین می‌شود.
مدیرعامل منطقه ویژه انرژی بر پارسیان عنوان کرد: با تکمیل بندر شرایط مناسبی برای تخلیه و بارگیری ۹ تن بار آماده خواهد شد و این خود ظرفیت بسیار خوبی برای این منطقه خواهد بود.
وی در ادامه بیان کرد: میزان سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه انرژی بر پارسیان بین ۴۰ تا ۵۰ یورو برآورد شده است که سرمایه گذاران می‌توانند با آوردن سرمایه‌های خود در آینده اهداف روشن خود دست پیدا کنند.
مدیرعامل منطقه ویژه انرژی بر پارسیان ادامه داد: انتظار نداریم با حضور در این همایش فرصت‌های سرمایه گذاری، سرمایه گذاری برای منطقه ویژه انرژی بر پارسیان جذب شود چون سرمایه گذاری در این منطقه در مقیاس بزرگ بوده اما انتظار داریم سرمایه گذاران کوچک بتوانند با سرمایه گذاران بزرگ همراه شده و گام‌های خوبی را در راستای کار در این منطقه انجام دهند.

منبع : خبرگزاری مهر

برای مشاهده اخبار نقش صنایع دستی در اشتغالزایی اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ