اشتغالزایی برای ۶۹۸ نفر از مددجویان و معلولان بهزیستی خراسان‌جنوبی

مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی گفت: تعهد بهزیستی استان در سال گذشته ایجاد اشتغال برای ۶۷۷ نفر بوده و برای ۶۹۸ نفر از مددجویان و معلولین اشتغال ایجاد کرده است.

علی عرب امروز در گفت‌و گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه ملی سه راهبری اساسی شامل توسعه فعالیت‌های پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی، توسعه فعالیت‌های توانمندسازی و حمایتی معلولین و آسیب‌دیدگان اجتماعی و توسعه فعالیت‌‌های مشارکتی و خیر جمعی برای بهزیستی مشخص شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد مددجویان مورد حمایت بهزیستی خراسان‌جنوبی ۱۰۴ هزار و ۶۰۱ نفر هستند، تصریح کرد: از این تعداد ۲۱ هزار و ۲۷۸ نفر توان‌خواهان توانبخشی، ۷ هزار و ۸۱۱ نفر مددجویان اجتماعی، ۲ هزار و ۶۸ نفر مستمری‌بگیران اجتماعی و ۴ هزار و ۸۹۵ نفر مستمری‌بگیران توانبخشی هستند.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی ادامه داد: همچنین تعداد افراد پشت نوبت دریافت مستمری اجتماعی ۱۱۴ نفر و تعداد افراد پشت نوبت دریافت مستمری توانبخشی یک‌هزار و ۵۵۳ نفر هستند.

عرب سهم استان در سال گذشته در بحث بیمه خویش‌فرمایی و کارفرمایی معلولین را ۱۴۱ نفر دانست و افزود: میزان تحقق این امر ۱۲۰ نفر بوده است.

وی ادامه داد: همچنین سهم استان در بیمه خویش‌فرمایی و کارفرمایی نیازمندان ۴۶ نفر بوده که میزان تحقق برای ۲۷ نفر بوده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات بهزیستی برای کمک به جامعه هدفش کمک به تامین مسکن نیازمندان و معلولان است، افزود: سهم استان در سال گذشته در این راستا ۳۴۲ مورد بوده که ۳۸۸ مورد به این افراد واگذار شده است.

عرب گفت: اهداف بهزیستی استان در سال جاری در حوزه بیمه خویش‌فرمایی و کارفرمایی معلولین تحت پوشش قرار دادن ۱۴۴ نفر، در حوزه بیمه خویش‌فرمایی و کارفرمایی نیازمندان تحت پوشش قرار دادن ۴۷ نفر و کمک به تامین ۳۷۳ واحد مسکن برای نیازمندان و معلولین استان است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته تعداد ۱۷ کمیسیون صدور، تمدید و ابطال پروانه‌های فعالیت برگزار که این تعداد با توجه به نیاز شهرستان‌ها در دبیرخانه کمیسیون ماده ۲۶ استان برگزار شده است، یادآور شد: در این کمیسیون‌ها تعداد ۳۶۵ پرونده مورد بررسی قرار گرفته است.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی ادامه داد: تعداد ۱۶ کمیسیون نظارت بر مراکز غیردولتی برگزار که در آن‌ها به تخلفات این مراکز و موسسات رسیدگی شده است.

عرب با اشاره به اخذ مجوز برای ۱۱ موسسه خیریه در استان در سال گذشته، افزود: همچنین در طی سال گذشته ۴۰ مرکز غیردولتی مجوز گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: مجموع موسسات و مراکز غیردولتی وابسته به بهزیستی در سطح استان ۵۰۶ مورد است.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی به عملکرد بهزیستی استان در حوزه اشتغال و کارآفرینی اشاره کرد و گفت: تعهد بهزیستی استان در این حوزه در سال گذشته ایجاد اشتغال برای ۶۷۷ نفر بوده که در این مدت بهزیستی استان فراتر از تعهد خود عمل کرده و برای ۶۹۸ نفر از مددجویان و معلولین اشتغال ایجاد کرده است.

عرب با اشاره به تسهیلات اشتغالزایی بند «د» تبصره ۱۶ بهزیستی استان خاطرنشان کرد: در این راستا در سال گذشته ۶۷۰ نفر به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

وی ادامه داد: این تسهیلات به ۵۶۴ طرح پرداخت شده که مبلغ پرداختی ۷۹ هزار و ۵۱۷ میلیون ریال بوده است.

منبع:خبرگزاری فارس

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال مددجویان اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده اخبار استخدام معلولین اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ