استراتژی‌های جدید اعزام به خارج

۲ نظر
خبرگزاری مهر : معاون وزیر کار با تاکید بر لزوم تدوین استراتژی های جدید برای اعزام نیروی کار به خارج گفت: یک طرح ۸ مرحله ای برای شاغلان و بیکاران روستایی طراحی و از سال آینده اجرایی می شود. به گزارش خبرگزاری مهر، کورش پرند از اعزام نیروهای ماهر به خارج از کشور خبر داد و بیان داشت: برای اعزام نیروهای ماهر به خارج از کشور نیاز به برنامه داریم، در این راستا استراتژی اعزام نیروهای کار به خارج از کشور باید تدوین شود. معاون وزیر کار با بیان اینکه آموزش فنی و حرفه‌ ای و مهارت افزایی نقش مهمی در ایجاد اشتغال افراد دارد خاطرنشان کرد: ۶۵ درصد از کارآموزانی که در کارگاه‌ های آموزش‌ فنی و حرفه‌ ای شرکت می‌ کنند و دارای گواهینامه مهارتی می‌ شوند، به اشتغال دست می یابند. پرند تاکید کرد: طرح توانمندسازی با هدف افزایش رفاه اجتماعی با ارائه آموزش های مهارتی به روستائیان و مناطق مرزی و محروم در کشور اجرا می شود. وی سکونتگاه های غیررسمی و حاشیه شهرها را یکی از مشکلات در این حوزه ذکر کرد و افزود: این اماکن به دلیل مهاجرت روستائیان به شهرها به وجود آمده است. وی ادامه داد: برای برطرف کردن و کاهش آسیب های اجتماعی که متوجه ساکنان این بخش ها است طرح توانمندسازی روستائیان در شورای عالی اشتغال از سوی سازمان فنی و حرفه ای و وزارت کار مطرح و تصویب شده است. پرند خاطرنشان کرد: این طرح ۸ مرحله ای که مرحله اول آن نیازسنجی و مرحله آخر اشتغال است براساس دو مخاطب شاغلان و بیکاران روستایی طراحی شده که درسال آینده به صورت گسترده در کشور اجرا می شود. معاون وزیر کار تصریح کرد: در شرایط تحریم و اقتصاد مقاومتی باید از راه اشتغال های خُرد و کوچک به اشتغال های بزرگ رسید که سازمان فنی و حرفه ای و وزارت تعاون، کار و رفاه در بحث مشاغل خُرد، کوچک، متوسط و اشتغال های خانگی برنامه ریزی کرده است. رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور گفت: برهمین اساس طرحی به نام آموزش، تولید، بازاریابی و فروش طراحی می شود که همه مراحل قبل، حین و بعد از تولید را به صورت سیستماتیک و زنجیره ای در بر می گیرد. وی گفت: با توجه به رشد اقتصادی موجود درکشور طی سال های اخیر، جمعیت غیرفعال زیاد است که باید چاره اندیشی صورت گیرد. هم اکنون ۴.۵ میلیون دانشجو در کشور وجود دارد که ۶۶ درصد آنها کارشناسی و ۲۳ درصد کاردانی هستند که با اجرای طرح های کارآموزی برای دانشجویان و کارورزی برای فارغ التحصیلان باید زمینه کار این افراد را فراهم کرد.

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال و استخدام در خارج کشور اینجا کلیک نمایید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۲ نظر برای استراتژی‌های جدید اعزام به خارج

  • غ
    غلامرضااستوان
    ۱ خرداد ۱۳۹۶، ۰۴:۵۴
    امادگی دارم تعداد ۳۰۰نیروی فنی وپروژهای جهت کاردرپروژه های خارجازکشوراعزام کنم بهصورت پیمانی تامین نیرو نفرساعت یامم پاوری
    • پشتیبان چهار
      ۱ خرداد ۱۳۹۶، ۰۶:۱۱
      با سلام
      کاربر عزیز این آگهی در قالب خبرنامه می باشد و اقدامی در این باره صورت نگرفته
      با تشکر

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ