استخدام ۴۰۰ نیروی جدید در آموزش و پرورش سمنان

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به بازنشسته شدن ۴۰۰ معلم و فرهنگی این اداره کل در سال ۹۶ از جذب ۴۰۰ نیروی جدید در سال ۹۷ خبر داد.

به‌گزارش ایسنا، محمد دستورانی در نشست خبری که به مناسبت هفته معلم برگزار شد اظهار کرد: دفترچه و شرایط و ضوابط این استخدامی ظرف چند روز آینده در سامانه سازمان سنجش بارگذاری می‌شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این به منظور تکمیل نیروی انسانی مورد نیز امسال تعدادی سرباز معلم و طلبه نیز جذب خواهد کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان از معلمان به‌عنوان مرجع‌ترین گروه‌ها در جامعه ایرانی نام برد و خاطرنشان کرد: آخرین پژوهش‌های انجام شده در سطح ملی و استان نشان از این دارد که معلمان رتبه اول را به عنوان گروه‌های مرجع و مورد وثوق مردم دارند.

وی با بیان اینکه تجلیل از معلم نباید محدود به یک هفته باشد اضافه کرد: آموزش و پرورش استان سمنان در همین راستا برنامه‌هایی با رویکرد تکریم و تجلیل معلمان در طول سال تدارک دیده و از این رو دبیرخانه دائمی نکوداشت مقام معلم را در اداره کل مستقر کرده است.

دستورانی با بیان اینکه معلم از جامعه حذف شدنی نیست گفت: تکریم و تجلیل از مقام والای معلم می‌تواند به کاهش ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی در جامعه کمک کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به برنامه‌های هفته معلم در این استان از پیش‌بینی ۱۲۰ عنوان برنامه محوری به‌مناسبت هفته معلم در این استان خبر داد و افزود: علاوه بر این همه مدارس استان نیز برنامه‌های درون مدرسه‌ای برای معلمان و کادر خود برگزار خواهند کرد.

وی، از به صدا درآمدن زنگ سپاس در شهرستان‌های استان همزمان با اولین روز هفته معلم خبرداد و افزود: این آیین با حضور استاندار سمنان در دبیرستان شهید بهشتی برگزار خواهد شد ضمن اینکه آیین‌های مشابهی در شهرستان‌های هشتگانه استان برگزار خواهد شد.

وی ازتجلیل و تقدیر از ۵۳ معلم استان به بهانه هفته معلم خبر داد و گفت: ۱۱معلم در قالب معلمان نمونه استانی، ۱۳ معلم به عنوان معلمان نمونه ویژه و ۲۷ معلم نیز تحت عنوان معلمان نمونه منطقه‌ای با حضور معاون وزیر، استاندار و مسوولان استان تجلیل می‌شوند.

رئیس ستاد برگزاری هفته معلم در استان سمنان از دعوت از همه وزرای آموزش و پرورش بعد از انقلاب برای حضور در ویژه برنامه نکوداشت مقام معلم در استان خبر داد و بیان کرد: ما از همه این بزرگوران که در دوران انقلاب اسلامی در توسعه آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت نقش داشتند فارغ از نگرش‌های سیاسی‌شان دعوت کردیم و انتظار می‌رود تعدادی از آنها در این همایش حضور بیابند.

سه معاون وزیر آموزش و پرورش در سمنان

مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین از سفر سه معاون وزیر آموزش و پرورش به منظور حضور در برنامه‌های هفته معلم این استان خبر داد و گفت: معاونت پشتیبانی و نیروی انسانی، معاونت ابتدایی و معاونت پرورشی وزیر سه معاونی هستند که همزمان با هفته معلم به این استان سفر می‌کنند.

دستورانی با بیان اینکه امسال هیچ عضوی از خانواده آموزش و پرورش در آیین تجلیل غایب نیستند افزود: در این آیین نمایندگانی از معلمان، معلم‌یاران، دفترداران، رانندگان، سرباز معلمان، خیرین مدرسه‌ساز و...حضور خواهند داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: عطرافشانی گلزار شهدا، دیدار با پیشکسوتان، دیدار با خانواده معظم شهدای فرهنگی و دانش‌آموز، تجلیل کتبی از ۵۰۰۰ معلم به امضای استاندار و مدیرکل آموزش و پرورش، برگزاری دوره آموزشی ضمن خدمت، برگزاری ۱۶ همایش متمرکز ذیل موضوع گفتمان مطهر با هدف انتقال اندیشه‌های شهید مطهری به معلمان، سرکشی از معلمان و فرهنگیان بیمار و...از دیگر برنامه‌های این اداره کل است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برای مشاهده اخبار لحظه به لحظه استخدام آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ