استخدام ۳ درصدی معلولان در آزمون دستگاه‌های اجرایی

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: امسال ۲۴۰ مورد سهمیه طرح ترافیک برای معلولان در نظر گرفته شده که سال گذشته ۳۶۰ مورد بوده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، محمد نفریه در نشست خبری گفت: تمام معلولینی که شرایط معلولیت آنها محرز و تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند، می‌توانند از طرح ترافیک استفاده کنند.

وی گفت: ما در حال مذاکره هستیم تا ناشنوایان نیز از این تسهیلات بهره‌مند شوند و آخرین مکاتبات را در این مورد داشته‌ایم.

نفریه گفت: سال گذشته ۳۶۰ مورد سهمیه طرح ترافیک برای معلولان در نظر گرفته شده بود که امسال ۲۴۰ مورد شده است و تمام معلولانی که شرایط گرفتن پلاک معلولیت را دارند دیگر نمی‌توانند از این سهمیه استفاده کنند.

وی افزود: افرادی که دارای پلاک معلولیت هستند بدون محدودیت می توانند اقدام به دریافت پلاک کنند و در اینباره افراد پشت‌نوبتی نداریم. ما همچنان رایزنی برای افزایش سهمیه را خواهیم داشت و هزینه آن نیز به صورت ۹۰ درصد با بهزیستی است.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور همچنین در مورد وضعیت معلولان در مناطق سیل‌زده و کمک بهزیستی به این افراد گفت: ۱۵۷ مرکز ما در معرض آب‌گرفتگی قرار داشت و از این تعداد ۹۴ مرکز شبانه و ۶۲ مرکز روزانه بوده است. بسیاری از مراکز نیز ایمن‌سازی شده و از نظر مواد غذایی و دارو تامین شده‌اند.

وی گفت: سه مورد جابه‌جایی مرکز داشته‌ایم که ۸۷ معلول، سالمند و بیماری روانی مزمن در آن نگهداری می‌شده و سه مورد جابه‌جایی نیز به دلیل آب‌"رفتگی داشتیم.

ژنفریه ادامه دا د: ۱۸۰۰ کارتن پوشینه، ۲۴۰۰ مورد وسایل کمک‌توانبخشی مثل ویلچر و عصا، ۹۵۰ مورد وسایل ضروری منزل، توزیع شده و ۱۶ هزار بازدید از مراکز روستایی انجام شده است.

وی گفت: به ۲۸ هزار و ۷۱۱ نفر کمک معیشت بین ۵۰۰ هزار تا یک میلیون تومان پرداخت شده که جمعا هزینه ۲۰ میلیارد تومان داشته است. سه میلیارد تومان نیز کمک موردی به این افراد شده است.

نفریه گفت: ۳۱ هزار و ۶۴۴ معلول به طور کلی در تمام استان‌های درگیر سیل از این واقعه متاثر شده‌اند.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور همچنین در رابطه بهره‌مندی معلولان از آزمون استخدامی دولت گفت: همان استفاده سه درصدی کاملاً هماهنگی است و تا زمانی که ما این موضوع را تایید نکنیم جذب و استخدامی انجام نمی‌شود.

وی گفت: دو تا سه دستگاه سال گذشته متناسب رفتار نکرد و سختگیرانه عمل کرد که رفع شد و آنچه که انتظار داریم این نیست که مشکل استخدام معلولان با این آزمون برطرف شود چرا که میزان استخدام‌ها پایین است و برای افراد معلول لیسانس به بالا امکان جذب فراهم است در هر صورت اگر بدون هماهنگی بهزیستی اتفاق افتد استخدام‌های ابطال می‌شود و باید حتماً با این سازمان هماهنگ باشند.

 منبع :خبرگزاری فارس

برای مشاهده اخبار استخدام معلولین اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ