استخدام قهرمانان ورزشی در دبیرخانه شورای عالی اشتغال بررسی می‌شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اشتغال قهرمانان بایستی توسط وزارت ورزش پیگیری شود و این موضوع در دبیرخانه شورای عالی اشتغال نیز پیگیری می‌شود.

به گزارش ایلنا، محمد شریعتمداری (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) امروز دوشنبه ۲۶ فروردین در دیدار با رئیس فدراسیون، مربی و اعضای تیم ملی کاراته کشورمان که عازم مسابقات انتخابی المپیک در کشور مراکش هستند، اظهار داشت: قهرمانان تیم ملی کاراته نگران اشتغال خود نباشند.

شریعتمداری تلاش و زحمات مسئولان و اعضای تیم ملی کاراته برای قهرمانی در مسابقات و کسب افتخار برای کشور را موجب افزایش نشاط و امید در اقشار مختلف جامعه دانست و گفت: ورزش قهرمانی موجب افزایش علاقه اقشار مختلف مردم به ورزش و توسعه ورزش همگانی می‌شود.

وی ادامه داد: سلامت، امید و نشاط در جامعه با ورزش ارتباط مستقیم دارد و ورزش همگانی ابعاد بسیار متنوع اجتماعی دارد که در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان بزرگترین نهاد اجتماعی کشور بایستی به این بخش از کارکردهای ورزش توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی مسئولیت اصلی این حوزه را بر عهده وزارت ورزش و جوانان دانست و گفت: ما با توجه به ارتباط گسترده اجتماعی که با اقشار مختلف جامعه داریم می‌توانیم به عنوان همراه درجه یک سازمان ورزش کشور برای توسعه ورزش بویژه ورزش همگانی تلاش کنیم.

شریعتمداری ورزش کارگران و بازنشستگان را از مسائل بسیار مهم دانست و اظهار داشت: توسعه ورزش کارگری منجر به افزایش کیفیت تولید می‌شود و توجه به ورزش بازنشستگان نیز امید به زندگی و نشاط و شادابی را در این عزیزان افزایش می‌دهد.

وی توسعه ورزش را یکی از راهکارهای مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی برشمرد و گفت: اعتیاد به عنوان یکی از ناهنجاری‌های اجتماعی باعث می‌شود که بخشی از جامعه ما از حرکت و پویایی باز بماند و بهترین راه مقابله با این معضل اجتماعی توجه به ورزش است.

محمدحسن زدا (سرپرست سازمان تامین اجتماعی) گفت: از زحمات و تلاش‌های تیم ملی کاراته که باعث افزایش غرور ملی می شوند تشکر می کنیم و همکاری اعضای این تیم با سازمان تامین اجتماعی باعث افتخار ما است.

وی افزود: اشاعه ورزش و تندرستی باعث کم شدن مشکلات شده و به تحقق اهداف سازمان تامین اجتماعی نیز کمک می‌کند.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی (نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی) نیز که در این جلسه حضور داشت طی سخنانی از توجه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ورزش تشکر کرد و گفت: اعضای تیم ملی کاراته همگی از بیمه شدگان تامین اجتماعی هستند و حضور این عزیزان در وزارت تعاون نشانه اهمیت دادن به ورزش و سلامتی مردم در این مجموعه است.

سیدحسن طباطبایی (رئیس فدراسیون کاراته) در این جلسه گفت: تیم فعلی کاراته پرافتخارترین تیم کاراته کشورمان و از قدرتمندترین تیم‌های جهان است.

وی افزود: آقای هروی، سرمربی تیم که از همکاران سازمان تامین اجتماعی است نیز از مربیان پرافتخار این رشته در جهان است و سه دوره پیاپی موفق به کسب قهرمانی جهان شده است.

سیدشهرام هروی (سرمربی تیم ملی کاراته) در این جلسه گفت: در تمامی سال‌های فعالیت در تیم ملی کاراته از حمایت کامل سازمان تامین اجتماعی برخوردار بوده‌ام و امیدوارم با کسب نتایج درخشان و افتخار آمیز برای کشور پاسخ حمایت‌های مدیران و همکاران سازمان تامین اجتماعی را به خوبی بدهیم.

ذبیح‌الله پورشیب (کاپیتان تیم ملی کاراته) گفت: برگزاری این جلسه نشان دهنده توجه و اهمیت وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی به موضوع ورزش است و امیدواریم حمایت از ورزش و قهرمانان ورزشی ادامه یابد تا ما با انگیزه بالا برای کسب افتخارات بیشتر تلاش کنیم.

امیر مهدی‌زاده (عضو تیم ملی کاراته) گفت: ما اهمیت ورزش قهرمانی و مسئولیت ملی خود را درک می‌کنیم و با تمام توان برای خوشحالی مردم ایران تلاش می‌کنیم.

وی مهمترین دغدغه ورزشکاران را نگرانی از آینده دانست و گفت: انتظار ما این است که درباره آینده شغلی خود اطمینان خاطر داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری ایلنا

برای مشاهده صفحه ی استخدام وزارت ورزش و جوانان اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ