اختصاص ۸۵۰۰ میلیارد تومان به اشتغال روستایی

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور از اختصاص ۸۵۰۰ میلیارد تومان به اشتغال روستایی خبر داد و گفت: باید زمینه فعالیت روستاییان در روستاها و شهرهای کوچک را فراهم کنیم.


به گزارش خبرنگار مهر، محمد امید ظهر امروز شنبه در جلسه مشترک کارگروه توسعه روستایی و کارگروه امور اقتصادی آذربایجان شرقی با بیان اینکه آذربایجان شرقی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالایی در زمینه‌های مختلف دارد، ادامه داد: باید زمینه استفاده از این پتانسیل‌ها فراهم شود.
وی با تاکید بر اینکه اشتغال در روستاها یکی از اولویت‌های دولت است، گفت: برای همین منظور اعتبارات و تسهیلات ویژه ای در نظر گرفته شده است تا جایی که سهم اشتغال روستایی از سبد اشتغال کشور ۲۵ درصد افزایش یافت.
امید همچنین با اشاره به اینکه ۱۵۰ هزار فرصت شغلی در روستاها ایجاد شده است، ادامه داد: روستاها مراکز تولید، اشتغال و ثروت آفرینی هستند و باید از این پتانسیل‌ها بیش از پیش استفاده کرد.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با اشاره به اینکه عملکرد آذربایجان شرقی در جذب تسهیلات اشتغال روستایی مثبت و خوب بوده است، گفت: آذربایجان شرقی به عنوان یکی از استان‌های مهم کشورمان می‌تواند پایلوت همه طرح‌های مربوط به اشتغال باشد.
وی سپس با بیان اینکه از تفویض اختیارات ملی به دستگاه‌های استانی حمایت می‌کنیم، افزود: باید از روستانشینان برای ایجاد کار و کارآفرینی حمایت کرد. همچنین باید ظرفیت‌های ناشناخته در استان‌ها شناسایی شود.
امید با اشاره به اینکه دولت در نظر دارد سالانه ۵۰۰ میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستایی اختصاص دهد، ادامه داد: این میزان اعتبار ظرفیت بسیار خوبی برای کشور است که اثر وضعی سیاست‌های دولت در حوزه توسعه روستایی، آغاز مهاجرت معکوس در روستاها خواهد بود.

 منبع : خبرگزاری مهر

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال روستاییان اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ