اختصاص ۵۰ درصد سهمیه مشاغل خانگی استان سمنان به شاهرود و میامی

مدیرکل کار، تعاون و امور اجتماعی استان سمنان بابیان اینکه شاهرود و میامی ۵۰ درصد سهمیه مشاغل خانگی استان را تشکیل می‌دهند، گفت:فعالیت کارگروه اشتغال در این دو شهرستان باید افزون شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل غنیان شامگاه یک‌شنبه در جلسه کارگروه اشتغال شرق استان سمنان به میزبانی فرمانداری این شاهرود بابیان اینکه شرق استان ۵۰ درصد سهمیه مشاغل خانگی را به خود اختصاص می‌دهند، ابراز داشت: ایجاد ۱۰ هزار و ۶۴۸ شغل در استان هدفگذاری شده است که تا تاریخ ۲۵ شهریورماه توانستیم چهار هزار و ۵۱۵ شغل را محقق کنیم.

وی بابیان اینکه ۴۰ دستگاه اجرایی استان سمنان در سامانه ثبت رصد فعالیت دارند، افزود: از ابتدای سال تاکنون ۴۲ درصد تعهد اشتغال استان محقق شده است که با توجه به تجربه سنوات گذشته پیش‌بینی می‌شود در نیم سال دوم بتوانیم این درصد را افزایش دهیم.

سهم شاهرود ۴۰درصد تسهیلات روستایی استان

مدیرکل کار، تعاون و امور اجتماعی استان سمنان بابیان اینکه سهمیه مشاغل خانگی استان طی سال جاری ۱۱ میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان بوده است، ابراز داشت: تاکنون ۱۲ میلیارد و ۶۵۰ میلون تومان در قالب یک هزار و ۵۳۱ طرح به چهار بانک عامل استان ارسال‌شده که از این تعداد ۱۶۶ طرح به دلیل مشکلات برگشت داده شد.

غنیان در ادامه تصریح کرد: از میزان یک هزار و ۳۶۵ طرح با مبلغ ۱۱ میلیارد و ۷۷۹ میلیون تومان در استان سمنان تا این تاریخ ۵۷۴ طرح با چهار میلیارد و ۱۲۴ میلیون تومان یعنی حدود ۳۶.۵ درصد کل تسهیلات به متقاضیان طرح پرداخت‌شده است.

وی بابیان اینکه میامی ۴۳ طرح با ۳۳۰میلیون تومان هشت درصد سهمیه استان را در مشاغل خانگی را به خود اختصاص داده است، افزود: بیشترین پرداختی‌های استان در شاهرود با ۲۵۹ طرح و میزان یک میلیارد و ۶۴۸ میلیون تومان بود که به صورت انفرادی پرداخت‌شده است و این رقم تقریبا ۴۰ درصد پرداختی‌های استان را به خود اختصاص می‌دهد.

۱۰۸درصد انعقاد قرارداد طرح‌های اشتغال‌زایی در شاهرود

مدیرکل کار، تعاون و امور اجتماعی استان سمنان بابیان اینکه از میزان ۳۲ میلیارد و ۴۰۰میلون تومان سهیمه شاهرود در بخش مشاغل خانگی ۴۴میلیارد و ۷۶۰میلیون تومان طرح مصوب شده است، ابراز داشت: از این میزان ۳۵ میلیارد و ۱۰۰میلون تومان منجر به عقد قرارداد شده و ۱۶ میلیارد و ۷۱۲ میلیون تومان تاکنون پرداخت‌شده است.

غنیان در ادامه تصریح کرد: در شاهرود ۱۰۸ درصد انعقاد قرارداد صورت گرفته که نسبت به استان رقم ۳۰ درصدی را به خود اختصاص می‌دهد که یعنی حدود ۲۶.۵ درصد پرداختی استان در شاهرود صورت گرفته است.

وی افزود: ۱۰ میلیارد و ۹۹۹ میلون تومان سهیمه میامی در مشاغل خانگی است که ۱۲میلیارد و ۸۶۲میلیون تومان مصوب دارد و ۹ میلیارد و۲۷۴میلیون تومان انعقاد قرارداد انجام و چهار میلیارد و ۷۷۱ میلیون تومان پرداخت‌شده است.

اختصاص ۸ درصد پرداختی‌ها به میامی

مدیرکل کار، تعاون و امور اجتماعی استان سمنان بابیان در واقع میامی هشت درصد انعقاد قرارداد کل استان را به خود اختصاص می‌دهد، ابراز داشت: ۷.۶ سهمیه استان در این شهرستان پرداخت‌شده که اعداد و ارقام نشان می‌دهد باید فعالیت کارگروه اشتغال با برنامه‌ریزی جدی‌تری در این دو شهرستان صورت گیرد.

غنیان اضافه کرد: بیشترین فعالیت مشاغل خانگی در جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و صنعت معدن تجارت است زیرا بیشترین مجوزها در این سه حوزه صادرشده و کمیته امداد و بنیاد شهید طرح‌های حمایتی قابل ملاحظه‌ای در بانک‌های عامل دارند.

منبع: خبرگزاری مهر

برای مشاهده صفحه اصلی مشاغل خانگی اینجا کلیک کنید

 

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ