اختصاص ۳۲ درصد تسهیلات اشتغال روستایی استان بوشهر به دشتستان

فرماندار دشتستان گفت: در سال جاری از محل اعتبارات تسهیلات روستایی و عشایری ۷۱۲ شغل جدید در روستاهای دشتستان ایجاد شد.
به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع عصر سه‌شنبه در نشست کارگروه اشتغال شهرستان دشتستان اظهار داشت: دشتستان با ۲۵۳ هزار نفر جمعیت، دومین شهرستان پرجمعیت استان و همچنین پهناورترین شهرستان است و جایگاه رفیعی در تولید ناخالص ملی دارد.

وی افزود: دشتستان در زمینه تولیدات کشاورزی یک قطب بزرگ در استان است و بخش زیادی از معیشت مردم به کشاورزی اختصاص دارد.
فرماندار دشتستان با اشاره به اقداماتی که در حوزه اشتغال صورت گرفته خاطرنشان کرد: در اهداف اشتغال زایی دولت تدبیر و امید و در پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری، اقدامات خوبی در شهرستان دشتستان صورت گرفته که اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت و میراث فرهنگی نقش مهمی در پرداخت تسهیلات داشته‌اند.
زارع با بیان اینکه ۳۲ درصد تسهیلات اشتغال روستایی استان به دشتستان اختصاص یافته گفت: شهرستان دشتستان در پرداخت تسهیلات روستایی استان، با پرداخت ۴۴۶ میلیارد ریال به ۳۳۲ پرونده تسهیلاتی مقام نخست استان را دارد.
وی افزود: با پرداخت این میزان تسهیلات، ۷۱۲ شغل جدید در روستاهای شهرستان دشتستان ایجاد شده است.
زارع گفت: در زمینه پرداخت تسهیلات فراگیر نیز دشتستان مقام سوم استان را دارد و ۱۵ درصد تسهیلات فراگیر به این شهرستان تخصیص یافته است.
وی یادآور شد: دشتستان در زمینه‌های کشاورزی، دامپروری و گردشگری ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد و لازم است که از بانک‌های عامل نیز در پرداخت تسهیلات روستایی تشکر و قدردانی کنم.
فرماندار دشتستان تاکید کرد: کارآفرینان و سرمایه گذاران نیز در زمینه اشتغال روستایی همکاری بسیار خوبی داشته‌اند و امیدوار هستیم این روند تداوم داشته باشد.
وی با تقدیر از استاندار در توجه به روستاها ابراز داشت: سرکشی به روستاها و شناخت مشکلات طرح‌ها، موجبات تسریع در رفع مشکلات و معضلات می‌شود و در سال جاری اقدامات موثری در روستاها بویژه در اشتغال‌زایی انجام شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال روستاییان اینجا کلیک کنید

برای مشاهده آخرین اخبار وام اشتغال اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ