اختصاص ۲۳۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی به استان یزد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد با اشاره به فعالیت‌های دولت درزمینه اشتغال روستایی در کشور، گفت: در این زمینه ۲۳۰ تسهیلات به استان یزد اختصاص داده شده است.


به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، علی زینی‌وند شامگاه سه‌شنبه در هشتمین جلسه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد که در سالن کوثر استانداری برگزار شد، گفت: در حوزه شرایط جدیدی که در استان یزد حاکم است برآوردهای کلی از واحدهای صنعتی استان به‌عمل‌آمده است و میزان وابستگی مواد اولیه آن‌ها به کشورهای خارجی موردسنجش قرارگرفته است.
وی افزود: در این راستا آمار و ارقام به‌خوبی در دسترس است و به‌سرعت پیگیری‌ها به‌خوبی پیشرفته است؛ همچنین بخش صنعت نساجی پوشاک در استان یزد به‌عنوان یک دغدغه جدی محسوب می‌شود؛ چنانچه مسئولین استان ازجمله استاندار و امام‌جمعه یزد برای این مهم اهتمام ویژه‌ای دارند؛ چراکه این صنعت در استان یزد سابقه طولانی دارد و باید با جدیت وارد این صنعت شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد بابیان اینکه در حوزه تنظیم بازار استان اقدامات خوبی صورت گرفته است، اظهار داشت: در حوزه تنظیم بازار با توجه به اهمیت اشتغال و تنظیم بازار که دو محور جدی هستند و باید مورد اولویت استان‌ها قرار گیرند؛ لذا در این حوزه به دستور استاندار به‌صورت هفته‌ای جلسات ستاد تنظیم بازار تشکیل می‌شود و دستورالعمل جدید در این جلسات ارائه می‌شود.
زینی‌وند با تاکید بر ضرورت برخورد با تخلفات واحدهای صنعتی در استان یزد، خاطرنشان کرد: در این راستا اختیارات بیشتری به استان‌ها داده‌شده است تا با سازوکارهای جدید با تخلفات برخورد شود؛ چنانچه باکسانی که خواستار سوءاستفاده از این شرایط هستند، برخورد جدی به عمل می‌آید.
این مقام مسئول بیان داشت: تقاضای ما از همه مردم این است که به دستگاه‌های اجرایی برای برخورد با تخلفات واحدهای صنفی کمک کنند؛ چراکه در استان یزد ۴۲ هزار واحد صنفی وجود دارد که بازرسی از تمام این واحدها به‌تنهایی از عهده ما برنمی‌آید و این مهم عزم عمومی می‌طلبد؛ کما اینکه اراده در برخورد با احتکار کنندگان و متخلفان واحدهای صنفی جدی است.
وی در پایان تاکید کرد: در حوزه اشتغال در تاریخ بعد از انقلاب هیچ‌گاه این‌قدر اعتبار ارزان در اختیار احیای روستاها نبوده است؛ چنانچه که در حال حاضر ۲۳۰ میلیارد تومان برای اشتغال پایدار روستایی به استان یزد واگذارشده که در حال جذب آن هستیم و در مرحله اول که ۸۳ میلیارد بود در جذب آن موفق بودیم و به‌عنوان استان اول در کشور معرفی شده‌ایم.

منبع : خبرگزاری فارس

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال روستاییان اینجا کلیک کنید

برای مشاهده آخرین اخبار وام اشتغال اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ