اختصاص ۲۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل فرهنگی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بر اساس موافقت نامه‌ای که با سازمان برنامه و بودجه تنظیم شد، ایجاد ۱۶ هزار شغل با ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای حوزه مشاغل فرهنگی تصویب شد.

به گزارش ایسنا-منطقه گلستان، سید عباس صالحی در شورای اداری استان گلستان با تاکید بر اینکه مشاغل فرهنگی را باید مشاغل مولد بدانیم، اظهار کرد: سرمایه گذاری در حوزه فرهنگ، سرمایه گذاری پر بازگشت است.
او با بیان اینکه باید تلاش کنیم نوع نگاه به منابع مالی در حوزه فرهنگ را تغییر دهیم، افزود: ایجاد خیابان‌ها، گذرها و میدان‌های فرهنگ و هنر را دنبال می‌کنیم. تا پایان سال در ۱۰ شهر این کار که باعث ایجاد اشتغال و مصرف فرهنگی می‌شود را انجام خواهیم داد. شهرهای خلاق طرح دیگری است که در قالب آن با شناسایی مزیت‌های شهرها، آنها را گسترش می‌دهیم.
صالحی در ادامه تصریح کرد: سرانه فضای فرهنگی و هنری در کشور ما بسیار ضعیف بوده و با میانگین جهانی فاصله زیادی دارد. در کشور هنوز احساس نمی‌کنیم که کمبود سرانه فضاهای فرهنگی و هنری داریم.
او میزان مصرف فرهنگی در کشور را بسیار ضعیف دانست و گفت: باید بخش دولتی و خصوصی پای کار بیایند تا تقاضای مصرف فرهنگی ارتقاء پیدا کند. تا زمانی که غذای روح به اندازه غذای جسم برای ما با اهمیت نشود، این امر میسر نمی‌شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه صنایع فرهنگی به سرعت توسعه شتاب می‌بخشد، اظهار کرد: این صنایع چون با خلاقیت اتصال دارند، نیاز به سرمایه و تکنولوژی های بالا ندارد لذا باید با توجه به ظرفیت های بومی، اقلیمی و تاریخی بر روی صنایع فرهنگی سرمایه گذاری کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برای مشاهده آخرین اخبار وام اشتغال اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ