اختصاص ۱۲۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به حوزه گردشگری کردستان

بازدید مساقران نوروزی از عمارت آصف که با نام خانه کرد در سنندج معروف است و این بنا نمادی از هویت فرهنگی اقوام کُرد از با ارزشترین آثار فرهنگی و تاریخی کردستان است.


معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان گفت: تسهیلات اشتغالزایی حوزه گردشگری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به میزان ۱۲۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.
حمید اسکندری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به همکاری استانداری و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص توسعه اشتغالزایی در استان، اظهار کرد: رونق بخش گردشگری مورد تاکید مدیران ارشد کردستان است و در این خصوص اعتبارات لازم برای پرداخت به سرمایه گذاران جذب شده است.
وی افزود: از ابتدای سال ۹۷ به میزان ۱۲ میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان به سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری با اشتغالزایی ۱۹۷ نفر به صورت مستقیم پرداخت شده است.
اسکندری با بیان اینکه برای راه اندازی مجموعه‌های اقامتی، رستوران‌های سنتی و مجتمع‌های گردشگری تسهیلات پرداخت می‌شود، گفت: روند پرداخت تسهیلات روبه افزایش است و در این خصوص همراهی و تعامل بانک‌ها تاثیرگذار بوده است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان، تصریح کرد: بخش گردشگری روستایی به صورت ویژه مورد توجه طرح‌های توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری است.
وی در پایان گفت: استقبال قابل توجهی از سوی روستاییان برای راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم گردی شده است و در این خصوص با توجه به آیین نامه‌ها و مقررات لازم پروانه‌های بهره‌برداری صادر می‌شود.

منبع : خبرگزاری ایسنا

برای مشاهده صفحه اصلی اخبار گردشگری و اشتغال اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ