اختصاص ۱۱۲هزار میلیارد ریال برای طرح اشتغال پایدار روستایی

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی گفت: در راستای اشتغال پایدار روستایی در کشور ۱۱۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی اختصاص یافته است.


به گزارش خبرنگار مهر، جمشید انصاری پنجشنبه شب در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی آذربایجان غربی با بیان اینکه تعداد بانک‌های اعطاکننده تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در سطح کشور افزایش می‌یابد ادامه داد: از این میزان تسهیلات تاکنون ۹۲ هزار میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده و مابقی نیز بزودی پرداخت می‌شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر جز بانک کشاورزی، دیگر بانک‌ها و موسسه‌ها آورده لازم برای پرداخت تسهیلات را به طور کامل نمی‌توانند تامین کنند که برای حل این مشکل برخی بانک‌ها به این تعداد اضافه می‌شود.
انصاری وضعیت درآمدی کشور را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: با توجه به شرایط حاکم بر کشور نمی‌توان منابع اعتباری تمام پروژه‌ها را تامین کرد بنابراین لازم است با تزریق هدفمند اعتبارات، تکمیل پروژه‌های مهم و اولویت دار در دستور کار قرار گیرد.
جانشین ستاد اقتصاد مقاومتی در آذربایجان غربی به موضوع واگذاری پروژه‌های دولتی به بخش خصوصی نیز اشاره کرد و گفت: دلیل عدم موفقیت این طرح در کل کشور، مقاومت و عدم علاقه مدیران و دستگاه‌های دولتی به واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی است در حالی که با اجرای این طرح هیچ مشکلی در ارائه خدمات به مردم پیش نمی‌آید.
انصاری با تاکید بر اینکه میزان مصارف بانکی محدود است ادامه داد: در صورتی که نیاز به افزایش سهم مصارف نسبت به منابع بانک‌ها وجود داشته‌باشد، آماده رایزنی با مدیران عالی بانکی در تهران هستیم تا مشکل استان حل شود.
استاندار آذربایجان‌غربی نیز در این نشست با اشاره به برخی مشکلات استان در حوزه اقتصادی اظهار داشت: آذربایجان‌غربی یکی از استان‌های موفق در مرحله نخست طرح اشتغال پایدار روستایی است، در مرحله دوم با توجه به اختصاص بخشی از تسهیلات به نهادهای حمایتی و در اختیار داشتن بخشی از آن در مرکز، منابعی برای استان باقی نمانده است و امیدواریم برای این امر چاره‌اندیشی کرد.
محمدمهدی شهریاری کمبود شدید فضای آموزشی را از مهمترین مشکلات پیش روی استان عنوان کرد و افزود: یکی از مهمترین مشکلات استان کمبود فضای آموزشی است به طوری‌که ساخت پنج‌هزار و ۵۰۰ کلاس درس و نوسازی شش هزار کلاس باید در این حوزه انجام شود.
شهریاری بازار پس از فروش محصولات کشاورزی به خصوص سیب را از مسائل پیش روی بخش کشاورزی در استان اعلام و اضافه کرد: قیمت خرید سیب به‌علت رسیدن زمان برداشت آن باید هرچه سریع‌تر از طرف وزارت جهاد کشاورزی اعلام شود.
وی با اشاره به رفع موانع تولید در استان خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر با توجه وضعیت اقتصادی و مشکلات واحدهای تولیدی در استان با برگزاری جلسات متعدد نسب به رفع موانع تلاش شده است و با نگاه ویژه مسوولان در کوتاه‌ترین زمان ممکن طرح‌های راکد و آماده به چرخه تولید بازگردند.
شهریاری همچنین با اشاره به پیشرفت ۳۳ درصدی سد نازلو در ارومیه اضافه کرد: این طرح برای تامین آب شرب ارومیه، تامین حق‌آبه دریاچه و جلوگیری از سیلاب بسیار مفید است و امیدواریم با مساعدت ستاد احیای دریاچه زمینه ادامه ساخت آن فراهم شود.
وی بر تخصیص اعتبار برای زیرساخت‌های مرزی آذربایجان‌غربی تاکید کرد و ادامه داد: احداث جاده دسترسی به پایانه‌های مرزی رازی، سرو و تمرچین و تکمیل این سه پایانه از جمله نیازهای این بخش است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز در این جلسه گفت: اعتبار پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان ۹۲۷ میلیارد تومان است که از میان این پروژه‌ها، ۳ پروژه به عنوان پروژه بزرگ مقیاس و مهم استان انتخاب و تا پایان دولت مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.
ناصر حضرتی پر از بهبود وضعیت و رشد سالانه اعتبارات مصوب استان نیز خبر داد و گفت: اعتبارات هزینه‌ای استان در سال ۹۲، ۱۷۴ میلیارد تومان بود که با ۱۹.۱ درصد رشد سالانه به ۴۹۹ میلیارد تومان در سال ۹۸ رسیده است.
وی ادامه داد: اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان نیز از ۳۰۶ میلیارد تومان در سال ۹۲ به ۱,۲۲۳ میلیارد تومان در سال ۹۸ رسیده است.
در این جلسه همچنین مسائل و مشکلات چند واحد تولیدی اشتغالزایی استان مطرح و مقرر شد با پیگیری‌های جانشین فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی کشور در استان، مشکلات آنان رفع شود.

 منبع : خبرگزاری مهر

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال روستاییان اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ