اختصاص یک و نیم میلیارد دلار برای اشتغال پایدار روستایی کمک می کند

معاون توسعه روستایی و مناطق ریاست جمهوری گفت: یک و نیم میلیارد دلار اعتبار از صندوق توسعه ملی به بحث اشتغال پایدار در روستاها تخصیص یافت.


به گزارش بازارکار به نقل از خبرگزاری فارس از ساوجبلاغ، دکتر محمد امید معاون توسعه روستایی و مناطق ریاست جمهوری در نشست هم اندیشی رئوسای شوراها و دهیاران شهرستان ساوجبلاغ که در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد،گفت: یک و نیم میلیارد دلار اعتبار از صندوق توسعه ملی به بحث اشتغال پایدار در روستاها تخصیص یافت.
معاون توسعه روستایی و مناطق ریاست جمهوری با بیان اینکه طی یک سال گذشته ۲۵ درصد افزایش اشتغال در روستاهای کشور داشته ایم، افزود: هشت هزار میلیارد تومان اعتبار در روستاها صرف ایجاد شغل شده است و ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار هم در اختیار نیازمندان و اقشار آسیب پذیر روستایی قرار گرفته است که خوشبختانه این اقدامات افزایش مهاجرت معکوس در روستاها را در پی داشته است.
امید اضافه کرد: با مطرح کردن سنت ها و تقویت بافت روستایی می توانیم مهاجرت معکوس در کشور را افزایش دهیم و ایجاد اشتغال در روستاها مهمترین عامل اثرگذار بر مهاجرت در روستاهاست.
وی با اشاره به اینکه البرز در کنار منابع انسانی از نعمات ویژه ای برخوردار یادآور شد: در رابطه با اجرایی شدن طرح های اشتغال و تخصیص بودجه لازم به استان البرز هیچ تردیدی نداریم چرا که همدلی ایجاد شده در این استان به تحقق کامل فعالیت های مورد نظر منجر خواهد شد.
امید تصریح کرد: ۳۸ هزار روستای بیش از ۲۰ خانوار در کشور وجود دارند که همه از خدمات زیربنایی همچون آب، برق و گاز برخوردار هستند. ما به دنبال تحقق عدالت زیرساختی و اجتماعی هستیم و انجام اقداماتی همچون آموزش، بهداشت و فناوری های جدید در روستاهای بیانگر این است که هیچ کوتاهی در این زمینه وجود ندارد.

 منبع : خبرگزاری فارس

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال روستاییان اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ