اختصاص تمام تسهیلات مشاغل خانگی استان قزوین به بانوان

معاون اقتصادی استانداری قزوین گفت: برای کمک به اشتغال بانوان و زنان سرپرست خانوار امسال تمام تسهیلات مشاغل خانگی به بانوان اختصاص داده می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر حبیبی در جلسه کارگروه اشتغال که روز سه شنبه در استانداری قزوین برگزار شد اظهار داشت: در سال جدید باید همت و تلاش ما بیشتر شود تا بتوانیم شعار سال را عملی کنیم.
وی بیان کرد: باید سیاست گذاری ها به دستگاه‌ها ابلاغ شود تا با برنامه جلو برویم و به نتیجه برسیم.
معاون اقتصادی استانداری قزوین تصریح کرد: ۵۰ درصد سهم اشتغال در بخش خدمات است که باید آن را تحلیل کنیم و بدانیم امروز دغدغه مسئولان و مردم بیکاری و ایجاد اشتغال است.
حبیبی یادآور شد: بخش خدمات می‌تواند به اشتغال شتاب دهد و اثرگذار باشد زیرا با هزینه کمتر و داشتن زیرگروه‌های زیاد با تعدد مشاغل قابل اجراست.
توجه به بخش گردشگری جدی باشد
معاون اقتصادی استانداری قزوین یادآور شد: گردشگری ارزش زیادی دارد البته سال قبل هم اولویت ما گردشگری بود که زیاد خوب عمل نشد.
حبیبی اظهار داشت: در حوزه گردشگری نباید فقط به سفرهای نوروزی اکتفا کرد زیرا بدون تبلیغ هم مردم به سفر می‌روند و ما باید دنبال جذب گردشگری مستمر و دائم باشیم و ظرفیت‌های گردشگری در استان را شناسایی و شکوفا کنیم که برای تحقق آن لازم است زیرساخت‌ها را فراهم کنیم.
وی اضافه کرد: توجه به مکان‌های اقامتی بسیار اهمیت دارد لذا باید یک کارگروه تخصصی تشکیل شود و مهمترین کارگروه اداره میراث فرهنگی باشد تا حوزه گردشگری فعال شود.
معاون اقتصادی استانداری قزوین تصریح کرد: ارتقا کمیت و کیفیت اماکن اقامتی و توسعه بوم گردی در دستور کار میراث فرهنگی باشد تا از ظرفیت این بخش استفاده مطلوب شود.
حبیبی اظهار داشت: دولت خانه صفوی یک مجموعه بزرگ برای جذب گردشگر در فصول مختلف است و در این راستا صنایع دستی و سوغات هم از ظرفیت‌های خوب این بخش است.
وی اضافه کرد: چند سال است موضوع باقلوا ی قزوین مطرح شده اما فقط شعار می‌دهیم در حالی که ماموریت اولیه ما رونق این بخش بود که هنوز نتیجه مناسبی نگرفته‌ایم که امسال باید طرح گردشگری آبگرم تعیین تکلیف شود.
حبیبی بیان کرد: امسال توسعه مجتمع‌های گلخانه‌ای در اولویت است و سازمان جهاد کشاورزی باید به صورت مستمر گزارشی از فعالیت‌ها ارائه کند تا شاهد بهره برداری از آن در سال جاری باشیم.
متولی فرش قزوین مشخص شود
معاون اقتصادی استانداری قزوین گفت: در زمینه فرش قزوین هر روز یک نفر مانور می‌دهد و شاهد رونمایی تکراری از آن هستیم و در سال‌های گذشته توسط جهاد دانشگاهی، سازمان صنعت، جهاد کشاورزی، شرکت شهرک‌ها، بخش خصوصی و استانداری مانور زیادی روی آن داده شد اما هنوز به وضعیت مناسبی نرسیده‌ایم.
وی اظهار داشت: باید فرش قزوین تعیین تکلیف شود و لازمه آن داشتن یک متولی خاص است.
حبیبی اضافه کرد: امسال تسهیلات مشاغل خانگی فقط به بانوان اختصاص داده شود مگر آنکه نتوانند آن را جذب کنند تا بتوانیم برای زنان سرپرست خانوار شغل مناسبی ایجاد کنیم.
معاون اقتصادی استانداری قزوین تصریح کرد: توجه جدی به رسته‌ها مورد توجه قرار گیرد و با اولویت بندی تسهیلات هدایت شده داده شود و اگر در این مسیر فهم مشترک داشته باشیم به دستاورد بهتری می رسیم.
وی اضافه کرد: در تسهیلات اشتغال روستایی باید تلاش بیشتری شود تا با رفع موانع تلاش‌ها منجر به توسعه استان شود.

منبع : خبرگزاری مهر

برای مشاهده اخبار اشتغال بانوان اینجا کلیک کنید

برای مشاهده صفحه اصلی مشاغل خانگی اینجا کلیک کنید

 

 

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ