اختصاص تسهیلات ۱۷ هزار میلیاردی برای اشتغال روستاییان

اختصاص تسهیلات ۱۷ هزار میلیاردی برای اشتغال روستاییان/ میانگین نرخ باسوادی استان تهران ۹۲.۹ درصد است.به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در پنجمین نشست اداری استان که امروز (سه‌شنبه ۱۱ دی ماه) برگزار شد، اظهار کرد: فرمانداران شهرستان‌ها باید در حوزه خدمت خود ظرفیت ۳۰۰ نفری برای معتادان متجاهر فراهم کنند.

وی افزود: در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی، استکبار جهانی با مدیریت ترامپ روش تشدید تحریم‌های اقتصادی توام با جنگ روانی علیه کشور را به کار گرفته است.

استاندار تهران گفت: دشمن با جنگ روانی به دنبال تزریق یاس و ناامیدی در جامعه است.

محسنی بندپی با بیان اینکه در طول چهل سال انقلاب شاهد دستاورد‌های ارزشمندی هستیم، تصریح کرد: میانگین طول عمر در ابتدای انقلاب ۵۵ سال بود و اکنون به ۷۴ سال رسیده است و دستاورد‌های انقلاب باید از طریق تریبون‌ها به اطلاع مردم برسد.

وی ادامه داد: حضور فرمانداران در برنامه تهران ۲۰ شبکه پنج سیما فرصت خوبی برای بیان دستاورد‌ها است که به همت روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فراهم شده است.

محسنی بندپی تصریح کرد: توانمندسازی و پرهیز از صدقه دادن به نیازمندان در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: اشتغال و توانمندسازی افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در برنامه است و میزان مستمری این افراد در این دولت افزایش یافته است.

استاندار در ادامه بیان کرد: ۱۷ هزار میلیارد تومان با بهره ۴ و ۶ درصد برای اشتغال روستاییان در نظر گرفته شده است و استان تهران برای تحقق این امر مهم عقب مانده است.

محسنی بندپی گفت: در بودجه ۹۸، استان تهران از نظر رشد بودجه‌ای آخرین استان است.

وی ادامه داد: میانگین نرخ باسوادی استان تهران ۹۲.۹ درصد است و تراکم دانش آموزان در کلاس درس ۳۵ نفر و میانگین کشوری ۲۴ نفر است.

استاندار گفت: زیبنده نیست که در پایتخت و فرمانداری‌های آن به موضوع ارائه خدمات الکترونیک و میز خدمت توجه نشود و عملکرد فرمانداری‌ها در خدمات میز خدمت از شاخص‌های ارزیابی آن‌هاست و باید مستندسازی اقدامات برای مدیران در دستور کار باشد.

محسنی بندپی خطاب به فرمانداران گفت: باید در راستای ساماندهی معتادان متجاهر از چهره تهران اقدام شود و ۷ هزار نفر ظرفیت جدید برای نگهداری و توانمندسازی و بازگشت معتادان متجاهر به جامعه در کنار ۸ هزار نفر ظرفیت موجود در استان تهران پیش بینی شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال روستاییان اینجا کلیک کنید

برای مشاهده آخرین اخبار وام اشتغال اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ