احتمال برگزاری آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش در مرداد

۱۱۷ نظر

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش از صدور مجوز استخدام نیرو در آموزش و پرورش خبر داد و گفت که به احتمال زیاد آزمون جامع استخدامی دولت در مرداد ماه برگزار و حدود ۲۰ هزار نفر برای آموزش و پرورش پذیرفته خواهند شد.

علی الهیار ترکمن در گفت‌وگو با ایسنا، جزئیات برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش و میزان جذب نیرو در سال تحصیلی جدید را اعلام و اظهار کرد: خوشبختانه مجوزهای ما هم برای جذب از طریق اساسنامه ماده ۲۸ دانشگاه فرهنگیان (جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های دیگر پس از قبولی در آزمون استخدامی و گذراندن دوره‌های یکساله صلاحیت حرفه‌ای معلمی) و هم برای دوره‌های چهار ساله کارشناسی تربیت معلم صادر شده است.

وی افزود: کسانی که می‌خواهند از طریق ماده ۲۸ وارد آموزش و پرورش شوند، می‌توانند در آزمون فراگیر و جامع سازمان اداری استخدامی شرکت کنند لذا باید منتظر اطلاعیه‌های استخدامی سازمان امور استخدامی باشند. به احتمال زیاد این آزمون مرداد ماه برگزار خواهد شد.

جذب ۴۵ هزار دانشجومعلم و پذیرفته شده ماده ۲۸ دانشگاه فرهنگیان در سال جدید

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آن دسته از پذیرفته شدگان کنکور سراسری نیز که قصد دارند در دانشگاه فرهنگیان تحصیل کرده و معلم بشوند، باید پس از اعلام نتایج، نسبت به درج و انتخاب دانشگاه فرهنگیان در دفترچه انتخاب رشته اقدام کنند گفت: برای امسال ۲۵ هزار نفر مجوز دوره‌های چهار ساله دانشگاه فرهنگیان از طریق کنکور سراسری صادر شده است.

الهیار ترکمن درباره مجوز ماده ۲۸ نیز گفت: مجوز جذب ما از طریق ماده ۲۸، کمتر از ۲۰ هزار نفر است. به عبارتی حدود ۱۲ هزار مجوز جدید داریم، ۲۰۰۰ مجوز برای تامین نیروی ویژه توسعه عدالت آموزشی صرفاً برای سیستان و بلوچستان اختصاص یافته و بیش از ۴۰۰۰ مجوز استفاده نشده از سال‌های قبل داریم.

وی همچنین از تبدیل وضعیت ۱۰ تا ۱۲ هزار آموزشیار نهضت سوادآموزی، معلمین حق‌التدریس و نیروهای پیش دبستانی از محل قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سواد آموزی در سال تحصیلی جدید خبر داد.

 منبع : خبرگزاری ایسنا

برای مشاهده اخبار لحظه به لحظه استخدام آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

 برای مشاهده آخرین اخبار استخدام دانشگاه فرهنگیان اینجا کلیک نمایید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱۱۷ نظر برای احتمال برگزاری آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش در مرداد

  • z
    zahra
    ۸ مرداد ۱۳۹۸، ۰۸:۰۹
    سلام من دانشجوی کارشناسی معارف هستم 3ترم دیگه تمام میشه منم میتونم شرکت کنم؟
    • م
      مبینا
      ۴ مرداد ۱۳۹۸، ۰۳:۴۲
      چ کسایی میتونن دراین ازمون‌شرکت کنن؟؟هرکس ک میدونه لطفاجوابب بده مثلامنک دیپلم‌ریاضی ام‌میتونم‌شرکت کنم؟؟
      • ف
        فاطمه پریخانی
        ۱۷ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۳۶
        سلام
        وقت بخیر
        ببخشید شما میدونید زمان دقیق ازمون استخدامی کی هست من فوق لیسانس زیست شناسی هستم میخام اگه ازمون استخدامی در کار باشه برنامه ریزی کنم و بخونم
        ممنون میشم راهنمایی کنید.
        تشکر
        • م
          محمدرضا
          ۱۸ تیر ۱۳۹۸، ۰۳:۰۱
          سلام. آزمون استخدامی که قطعا در کار هست، اما زمان رو هیچ کس نمیدونه چون هنوز دفترچه نیومده وقتی بیاد، اونجا میگن که چه روزی آزمون هست. همونطور که میبینید طبق آخرین اخبار شاید تو مرداد ماه بیفته. اما به نظر میاد بیفته شهریور. چون تا پدر ملت رو درنیارن که برگزارش نمیکنن که. برنامه ریزی و مدیریت در حد زیر صفر هم اگه بگیم، به اعداد منفی توهین کردیم، خخخخخ.
          به هرجهت اگه خبری بشه از همین سایت ها و رسانه ها راحت متوجه میشه آدم (البته در تلویزیون خیلی بهش نمیپردازن و در حد یه خبر کوتاه احتمالا گفته میشه و بنابراین اینجور سایتها و رسانه ها بهترن) پیگیر باشین و البته مهم نیست کی برگزار بشه. شما شروع به خوندن کنید. گرچه مساله مهم اینه که شغلی که مربوط به رشته هر کسی هست رو (مثلا دبیر زیست برای رشته شما) در شهر یا استانی که هستین میخوان یا نه و همچنین اینکه مرد میخوان یا زن یا هر دو و در چه مقاطعی میخوان (که فکر نمیکنم دیگه شما از لحاظ مقطع مشکلی داشته باشین) که همه این اطلاعات در دفترچه آزمون میاد.
          • ف
            فاطمه پریخانی
            ۲۵ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۵۳
            ممنون از شما.
          • م
            محمدرضا
            ۱۸ تیر ۱۳۹۸، ۰۶:۰۸
            آزمون استخدامی که مطمئناً در کار هست. حالا زودتر یا دیرتر.
            زمان آزمون هنوز مشخص نشده چون هنوز دفترچه آزمون نیومده. از طریق همین سایتها و رسانه ها پیگیر باشین.
            • ح
              حامد
              ۴ مرداد ۱۳۹۸، ۲۱:۲۵
              سلام منم کارشناس زیست هستم میشه منابعی که میخوانید به من هم معرفی کنید
            • ش
              شیما
              ۱۲ تیر ۱۳۹۸، ۱۷:۰۷
              سلام.خسته نباشید.ممنون از اطلاعات خوبتون.یه سوال داشتم، کسانی مثل من که فارغ التحصیل مهندسی فناوری اطلاعات هستن هم میتونن تو این آزمون شانس قبولی داشته باشن؟شامل گروه هایی که میتونن آزمون بدن میشن؟
              • م
                محمد رضا
                ۱۲ تیر ۱۳۹۸، ۱۹:۲۷
                سلام. باید ببینین که رشته شما رو میخوان یا نه، که این مساله رو میشه از دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون (که هنوز منتشر نشده) متوجه شد. فکر کنم (اطلاعات دقیقی ندارم) رشته شما رو در آموزش و پرورش، برای مثلاً هنرآموز (استادکار کامپیوتر) و اون هم در مقطع فوق دیپلم میخوان. اطلاعات خاصی ندارم. برای اطلاعات بیشتر، میتونین دفترچه سالهای قبل رو ببینین و مثلا ببینین که در سالهای قبل، آموزش و پرورش چه رشته هایی برای چه شغلهایی (مثلا برای دبیری زیست، رشته زیست شناسی)، در چه مقاطعی (فوق دیپلم، لیسانس ...) و برای کجا میخواسته (که جاش هم مهمه چون اگه داوطلب بومی باشه، امتیاز بومی داره) همچنین اینکه زن میخواسته یا مرد.**گرچه برای اطمینان، در هر آزمون مطمئناً باید دفترچه همون آزمون رو نگاه کرد.**
                دفترچه های سالهای قبل رو میتونین با جستجو پیدا کنین. در سایت سازمان سنجش هم هستن برای دانلود.
                • م
                  مانی
                  ۱۲ تیر ۱۳۹۸، ۲۲:۵۵
                  احتمال داره رشته شما رو به عنوان معلم در هنرستان ها جذب کنن و یا اینکه به عنوان کارشناس آی.تی توی ادارات جذب کنن
                • م
                  مینو
                  ۱۱ تیر ۱۳۹۸، ۱۷:۱۰
                  با سلام. میخاستم بدونم چه منابعی رو باید خوند؟و مصاحبش به چه صورتیه؟ لطفا در صورت اطلاع کمک کنین . با تشکر..
                  • م
                    محمد رضا
                    ۱۱ تیر ۱۳۹۸، ۱۹:۴۱
                    سلام. کلاً در این نوع آزمونها دو دفترچه سوالات عمومی و اختصاصی وجود داره. سوالات اختصاصی که برای هر کسی مربوط به رشته خودش میشه. سوالات دفترچه عمومی که برای همه یکسان هست، شامل هفت گروه زیر میشن و باید در موارد زیر اطلاعات عمومی داشته باشین (از هر گروه حدود 10، 20 تا سوال میدن):
                    1- فناوری اطلاعات (مهارتهای هفتگانه ICDL) (که معمولاً از برنامه های «ویندوز»، «ورد» و «پاورپوینت» و نهایتا یه کم هم شاید «اِکسل» سوال بدن و از همه هفت مهارت سوال نمیدن.) // 2- ریاضی و آمار مقدماتی // 3- زبان و ادبیات فارسی // 4- معارف اسلامی // 5- زبان انگلیسی عمومی // 6- اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و حقوق اساسی // 7- هوش و توانمندیهای عمومی.
                    (سوالات ریاضی و فارسی و معارف و زبان انگلیسی و اینا احتمالاً در حد همون اطلاعات عمومی دروس دبیرستان هستن و سوالات سختی نیستن)
                    در مورد سوالات دفترچه تخصصی هم، هر کس در رشته خودش میدونه که برای اون رشته باید چه درسایی رو بخونه و در دفترچه آزمون هم هر وقت بیاد گفته میشه که در هر رشته، از چه درسهایی سوال میدن و بنابراین کتابای همون درسها رو که تو دانشگاه خوندین، باید براش مطالعه کنین (میتونین دفترچه های راهنمای ثبت نام آزمونهای سالهای قبل رو از سایت سازمان سنجش دانلود کنین و ببینین برای رشته شما، چه درسهایی هستن) و اگه هم اطلاع ندارین یا میخواین مطمئن بشین از کتابایی که میشه خوند و یا منابع مطالعاتی بهتری رو میخواین، باید از کسانی که در رشته شما اطلاع و تجربه دارن بپرسین که چه کتابا و منابعی رو بخونین برای سوالات تخصصی رشتتون. همینجا یا جاهای دیگه میتونین بپرسین.)
                    در ضمن، سوالات عمومی (اصل سوالات عمومی آزمونهای قبلی و احتمالا نمونه سوال) رو میتونین از همین سایت با قیمت کمی بخرین و دانلود کنین و ببینین هر سال چه سوالاتی میدن و طبق همونها مطالعاتی گزینشی داشته باشین و نیازی نیست که حتماً برای اون هفت گروه عمومی کلی کتاب و منبع مطالعه کنین و کلی وقت صرف کنین. برای سوالات تخصصی هم، تعدادی از سوالات رشته های مختلف در آزمونهای قبلی هم در همین سایت هست. میتونین نگاه کنین و تا حدودی سوالات دستتون بیاد.
                    در آخر بگم که همه این سوالات مربوط به سازمان سنجش بوده، و اگه امسال برگزارکننده آزمون تغییر کنه (مثلاً بشه «جهاد دانشگاهی») سطح سوالات هم میتونه تغییر کنه و مثلاً شاید ساده تر هم بشه. ولی شما بدون توجه به این مورد، مطالعه خودتون رو انجام بدین.
                    • م
                      محمد رضا
                      ۱۲ تیر ۱۳۹۸، ۱۹:۴۶
                      صفحه ای هست که کاربران مختلف برای همین دروس هفت گروه عمومی و همچنین منابعی برای دروس رشته های مختلف (سوالات تخصصی) (برخی رشته ها رو داره) منابعی رو پیشنهاد دادن. اون هم به درد میخوره حتماً، گرچه برای دروس عمومی نیاز نیست همه کتابایی که گفته میشه رو بخونید چون مطمئنا وقت زیاد میبره و یا یکی دوتای مهمشون رو بخونید یا گزینشی. از دیدن اصل سوالات عمومی سالهای قبل هم غافل نشین، تو همین سایت هست.
                      صفحه منابع پیشنهادی:

                  لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

                  ثبت پاسخ