اجرا شدن ۱۳۶ هزار طرح اشتغال‌زایی برای مددجویان استان سمنان

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه سال گذشته ۱۳۶ هزار طرح اشتغال‌زایی برای مددجویان استان سمنان اجرا شد گفت: ۴۴ هزار خانواده تحت پوشش به خودکفایی رسیدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سید جواد رضوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رفع مشکلات مالی و اشتغال مددجویان یکی از اولویت‌های اصلی کمیته امداد استان سمنان است.

وی با بیان اینکه سال گذشته تعهد این نهاد برای ایجاد ۱۴۰ هزار شغل جدید بود افزود: با توجه به برگزاری طرح‌های اشتغال ویژه مددجویان در سراسر استان سمنان بالغ‌بر ۱۳۶ هزار شغل جدید ایجاد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با تاکید بر اینکه در این راستا ۴۴ هزار خانواده مددجو به خودکفایی رسیدند و از پوشش کمیته امداد خارج شدند تصریح کرد: به‌طور میانگین به هر مددجویی که متقاضی اشتغال و کارآفرینی بود ۱۷ میلیون تومان تسهیلات پرداخت کردیم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته بالغ‌بر ۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال مددجویان تصویب شد بیان کرد: بالغ‌بر ۹۳ درصد از این اعتبار معادل ۲ هزار و ۳۱۰ میلیارد تومان تخصیص یافت.

رضوی با اشاره به سایر منابع مالی این نهاد برای ایجاد اشتغال مددجویان خاطرنشان کرد: ۷۵۱ میلیارد تومان اعتبار از منابع تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی به این استان تخصیص یافت.

وی ابراز داشت: سال گذشته بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت تسهیلات در این بخش از صندوق کارآفرینی امید و توسعه ملی پرداخت‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان بیان کرد: سال گذشته ۴۵۸ میلیارد تومان از محل اعتبارات صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت برای اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی کمیته امداد استان سمنان تخصیص یافت.

منبع : خبرگزاری تسنیم

برای مشاهده آخرین اخبار کمیته امداد اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال مددجویان اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ