اجرا شدن ۱۰۵۹ طرح اشتغالزایی امسال توسط کمیته امداد در گیلان

مدیرکل کمیته امداد گیلان با تاکید بر سیاست و راهبرد این نهاد حمایتی برای توانمندسازی مددجویان زیرپوشش خود گفت: از ابتدای امسال تاکنون هزار و ۵۹ طرح اشتغالزایی در گیلان به ثبت رسیده است.

عباس اهرابی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت: طبق آمارهای موجود در هشت ماهه امسال و در راستای توانمندسازی مددجویان زیرپوشش کمیته امداد گیلان تعداد هزار و ۵۹ طرح اشتغالزایی مددجویان توسط این نهاد حمایتی به مرحله اجرایی شدن رسیده است.
مدیرکل کمیته امداد گیلان اعتباری که برای این تعداد از طرح‌ها هزینه شده است را نیز مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: برای اجرایی شدن هزار و ۵۹ طرح اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد گیلان اعتباری بالغ بر ۲۲ میلیارد و ۴۳۲ میلیون تومان در قالب تسهیلات کم بهره به متقاضیان پرداخت شده است.
اهرابی ایجاد شغل و درآمدزایی برای خانوارهای زیرپوشش کمیته امداد را از جمله راهبردهای مهم این نهاد در سطح کشور خواند و بیان داشت:‌ در راستای عمل به سیاست‌ها و رویکردهای تعیین شده کشور کمیته امداد گیلان نیز توانمندسازی مددجویان خود را در دستور کار قرار داده است.
وی ارائه آموزش‌های کاربردی در حوزه مشاغل به مددجویان قبل و بعد از دریافت تسهیلات را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: این کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی در راستای مهارت آموزی با همکاری متقابل کمیته امداد گیلان و دستگاه‌های ذیربط برای مددجویان علاقمند برگزار می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گیلان به برنامه‌های این نهاد حمایتی در حوزه ارائه آموزش‌های شغلی اشاره کرد و در تشریح آن‌ها تصریح کرد: درصددیم با تامین اعتبارات لازم تا پایان امسال مقدمات آموزش بیش از ۶ هزار نفر را در کلاس‌های مهارت‌آموزی اشتغال فراهم کنیم.
اهرابی از همکاری و تعامل مثبت بانک‌های عامل استان و کمیته امداد امام خمینی گیلان سخن گفت و افزود:‌ پرداخت وام‌ها و تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان کمیته امداد گیلان توسط بانک‌ها با روند بسیار خوبی همراه بوده است و امیدواریم این سطح از تعاملات دو جانبه تا پایان امسال گسترش یابد.
مدیرکل کمیته امداد گیلان اعمال نظارت کارشناسان بر طرح‌های اشتغالزایی مددجویان را مورد تاکید قرار داد و ابراز داشت: برای اطمینان از روند مطلوب اجرای طرح‌های اشتغالزایی بین سه تا پنج سال بر روی طرح‌ها‌ اقتصادی مددجویان کمیته امداد گیلان نظارت‌های دقیق و گسترده‌ای انجام می‌شود.
وی در مورد نوع پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان کمیته امداد گیلان ابراز داشت:‌ این تسهیلات اشتغالزایی با توجه به سرفصل‌های تعیین شده در حوزه‌های مختلف اقتصادی به علاقمندان پرداخت می‌شود تا علاوه بر ایجاد درآمد برای آنان گامی نیز در جهت تولید محصولات داخلی برداشته شود.

منبع : خبرگزاری تسنیم

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال مددجویان اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار کمیته امداد اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ