اجرا شدن طرح اشتغال ۲هزارزن سرپرست خانوار درخوزستان

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان گفت: طرح اشتغال و کارآفرینی برای ۲ هزار زن سرپرست خانوار در خوزستان اجرا می شود.

به گزارش ایرنا فرانک موسوی روز شنبه در حاشیه بازدید از یک واحد تولیدی پوشاک در شهرک صنعتی شماره یک اهواز که با حضور ' معصومه ابتکار' معاون رییس جمهوری در امور بانوان و خانواده انجام گرفت در جمع خبرنگاران بیان کرد: برای این طرح اشتغالزا که توسط استانداری اجرا می شود ۱۰میلیارد ریال از محل شورای اجتماعی کشور تامین شده است.
وی یکی از اولویت های دولت را ایجاد اشتغال برای زنان دانست و گفت:دنبال برنامه هایی برای کارآفرینی بانوان هستیم و در این راستا تسهیلاتی برای زنان کارآفرین در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: بیمه زنان سرپرست خانوار نیز در قانون دیده و عملیاتی شده است.

** عمده مشکل واحدهای تولیدی نبود پرداخت تسهیلات توسط بانک ها است
مدیر شرکت تولیدی – بازرگانی ' تن پوشان گوهر آگین' در شهرک صنعتی شماره یک اهواز نیز در حاشیه این بازدید در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: دنبال توسعه و ایجاد اشتغال بیشتر در این شرکت تولیدی هستم اما به دلیل همکاری نکردن بانک ها در پرداخت تسهیلات هنوز موفق به این کار نشده ام.
ناصر ورناصری ادامه داد: اکنون ۴۰ نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم در این شرکت مشغول به تولید پوشاک کاری و معمولی هستند که عمده نیروی کار این واحد را زنان تشکیل می دهند.
وی با بیان اینکه سالانه ۳۰ هزار دست پوشاک در این شرکت تولید می شود افزود: با توجه به صنعتی بودن خوزستان ظرفیت تولید پوشاک کار بسیار زیاد است اما متاسفانه پرداخت نشدن تسهیلات از سوی بانک ها مانع توسعه در این حوزه شده است.
ورناصری بیان کرد: خوزستان سالانه نیاز به تولید ۸۰۰هزار تا یک میلیون دست لباس کار دارد.
'معصومه ابتکار' معاون رییس جمهوری در امور بانوان و خانواده در سفری یک روزه صبح وز شنبه به اهواز سفر کرد و در ابتدای ورود خود به کلانشهر اهواز از یک واحد تولیدی پوشاک واقع در شهرک صنعتی شماره یک اهواز دیدن کرد.
از جمله برنامه های وی در اهواز دیدار با کارآفرینان، فعالان اجتماعی و اقتصادی خوزستان و نشست ملی خانواده با حضور نمایندگان احزاب و دانشگاهیان خوزستان است.

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده اخبار اشتغال بانوان اینجا کلیک کنید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ