اجرای ۴۵۰۰ طرح خوداشتغالی برای مددجویان کمیته امداد لرستان

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی استان لرستان گفت: بر اساس موافقت‌نامه بودجه تا پایان سال جاری چهار هزار و ۵۰۰ طرح اشتغال برای مددجویان ایجاد می‌شود.


به گزارش بازارکار به نقل از سایت خبری کمیته امداد، امین اله کردعلیوند معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد لرستان از اجرای چهار هزار و ۵۰۰ طرح خوداشتغالی توسط این نهاد خبر داد و افزود: هزینه اجرای این طرح‌ها بالغ‌بر یک‌صد و ۲۰ میلیارد تومان است که از محل اعتبارات اشتغال کمیته امداد و تسهیلات تبصره ۱۶ بانکی تامین‌شده است.
وی به نحوه‌ی ارائه تسهیلات به متقاضیان اشاره کرد و افزود: این طرح‌ها بر اساس شرایط محیطی متقاضیان، علاقه‌مندی،، استعداد و تخصص فنی با اولویت خانوارهای تحت حمایت و فرزندان مددجو اجرا می‌شود.
معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد با اعلام اینکه سیاست اشتغال این نهاد حمایت از مشاغل خرد و زودبازده است افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۹۱ طرح بااعتبار ۲۱ میلیارد تومان درزمینهٔ کشاورزی، صنایع‌دستی، خدماتی، دامپروری اجراشده است.
وی بابیان اینکه اجرای طرح‌های خوداشتغالی و پرداخت تسهیلات صرفاً درزمینهٔ کسب‌وکار برای افراد آموزش‌دیده اجرا می‌شود گفت: حمایت‌های فنی، مشاوره و نظارت ناظران فنی اشتغال بعد از اجرای طرح به مدت پنج سال ادامه دارد.
معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد به آموزش مهارت فنی و حرفه آموزی به‌عنوان اولین گام ایجاد اشتغال اشاره کرد و تصریح کرد: آموزش مهارت و توانایی برای احراز شغل و یا افزایش مهارت در تمام حرف و مشاغل در موسسات ذیصلاح جهت ارائه آموزش‌های فنی به مددجویان تحت حمایت به‌صورت فردی و گروهی با هماهنگی این نهاد به‌صورت رایگان ارائه می‌شود.

منبع : بازار کار

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال مددجویان اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده اخبار نقش صنایع دستی در اشتغالزایی اینجا کلیک کنید

برای مشاهده آخرین اخبار کمیته امداد اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ