اجرای ۱۱۰۰ طرح اشتغال‌زایی در مناطق محروم کرمانشاه

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه از اجرای ۱۱۰۰ طرح اشتغال‌زایی در مناطق محروم استان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر، رشید جلیلیانبا بیان اینکه ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای شش تا هفت هزار طرح اشتغال ویژه مددجویان تحت حمایت این نهاد در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: ۹۶۰ میلیارد ریال از این میزان از محل اعتبارات توسعه روستایی، ۴۵۰ میلیارد ریال از محل تبصره ۱۶ قانون بودجه و باقیمانده از محل منابع داخلی کمیته امداد است.

وی با اعلام اینکه اولویت اجرای طرح های اشتغالزایی در مناطق محروم و روستایی استان بوده است افزود: ۱۱۰۰طرح اشتغالزایی با ۲۱۰ میلیارد ریال اعتبار در زمینه های خدمات، کشاورزی، دامپروری، صنفی و صنعتی به مرحله اجرا رسیده است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه درباره آموزش های مهارت آموزی به مددجویان گفت: بیش از ۱۶۰۰ نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان در دوره های مهارت آموزی شرکت کردند که از این تعداد ۹۵۳ نفر مرد و ۶۶۸ نفر زنان سرپرست خانوار بودند.
وی با اشاره به طرح های تشویقی ویژه کارفرمایان بیان کرد: بسته های تشویقی برای کارفرمایان در کارخانه جات، کارگاه ها و اصناف در صورت به کارگیری مددجویان متقاضی شغل، در نظر گرفته می شود به این گونه که علاوه بر معافیت دوساله از پرداخت حق بیمه نیروی کار، به ازای هر مددجوی به کارگیری شده از تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی برخوردار خواهند شد.
جلیلیان با بیان اینکه این طرح مورد استقبال کارفرمایان قرار گرفته است گفت: طرح تشویقی ویژه کارفرمایان از اواخر سال قبل در سطح استان اجرایی شد و تاکنون ۵۰ کارفرما برای به کارگیری مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان کرمانشاه ثبت نام کرده اند.

منبع: خبرگزاری مهر

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال مددجویان اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار کمیته امداد اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ